måndag 26 oktober 2015

Tacksamhet ... och ett bokcitat


Under den här bilden återkommer, varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. 
Gör du något liknande?  :) Länka gärna via InLinks nedan så vi kan hitta varandra!  
Tillsammans gör vi vardagen ljusare!


4304 – 4329 

Kyrkis-frukost m varma frallor
familjepizzor
tillbakablickar
diplomati
bokpaket
skolbesök
ljudbok under bilturer
film-tajm
kakor
min fina vattenflaska
stolt chokladutdelare i miniorerna
diskussionen kring ’behandla andra som du själv vill bli behandlad*
fin affisch, med ovan text, av engagerad junior
hjältedåd
närodlat kött
fina nötkreatur i hagen vid gården
nya köttkvarnen
solig höstdag
brandfilt
mintchocko
en hel em m bok i soffan
maskeradkalas
torra fina höstkvällar
prata med pappa
andras bröllopsplaner
kommande höstlovsvecka med brott i rutinerna













16 kommentarer:

  1. Fin lista, kanske lite mycke kött, gillar ditt citat mot slutet.
    /Kiki

    SvaraRadera
  2. Diplomati och Bokpaket fastnade jag för, och ett väldigt bra citat :)
    Jag hoppas att jag har ödmjukheten att känna tacksamhet för allt livet ger mig,
    för det värmer varje ggr jag gör denna lista :)
    Stor kram till dig finaste Eva
    Sanna

    SvaraRadera
  3. Tack för grattis! Många goa saker på din lista. Och viktiga saker som att diskutera hur man behandlar varandra. Det behövs nog mer än någonsin nu. Andras bröllopsplaner låter väldigt roligt! Ha en riktigt fin höstlovsvecka!!

    SvaraRadera
  4. Spännande med maskeradkalas :) Och jag gillar "bokpaket". Det är alltid lika roligt att få paket som innehåller böcker. Höstlovsvecka och brott i rutinerna blir det här också. Får se vad veckan kommer att innehålla :)

    SvaraRadera
  5. Alltså vattenflaskan måste du bara fota av och visa på bloggen.
    Bokpaket låter spännande. Jag slukar ju också böcker även om vi har olika "genren" om man säger så.
    Å köttkvarn - det var ambitiöst. Duktigt!

    SvaraRadera
  6. Citatet från Stigbergs bok sa mycket och jag håller med. Tycker inte heller om att bli omskakad, Blev det idag också.
    Många fina punkter på din lista. Bröllopsplaner låter trevligt. Då får ni gå på trevlig tillställning igen. :-D Ha en riktigt bra ny vecka!

    SvaraRadera
  7. Kul att få ta del av bröllopsplaner. Och maskeradkalas, såg jag visst bilder från: roligt med lite skräckistema, av det snällare slaget, om än spindlar inte är min favorit heller. Hoppas din vecka blir fin. Kram

    SvaraRadera
  8. Underbart att läsa din tacksamhetslista!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
  9. Svar: Det var precis så som jag också tänkte:-)

    SvaraRadera
  10. Jag är tacksam för så mycket, men lite för trött för att få ner det i skrift! jag hade gärna varit med i diskussionen om "behandla andra som du själv vill bli behandlad" för det är en diskussion jag har haft många gånger. När jag pratar intersektionalitet och normkritik är det lätt för dem jag pratar med att säga att de redan gör allt de ska, genom att behandla andra som de själva vill bli behandlade. Men jag hävdar att det är helt fel! Det är att anta att alla andra är exakt som mig, dvs utgå från sig själv som norm. Du ska istället behandla andra som de vill bli behandlade, vilket kräver betydligt mer engagemang av dig!

    SvaraRadera
  11. Oj nu fastnade jag för Frejas kommentar. Jag håller med men första steget är nog att behandla andra som du själv vill, sedan kan man ta det ett steg längre och fundera över den andres önskan. Vikitgt! Alla vill inte ha det som jag!
    Men det var inte det jag skulle skriva om här. Märkligt nog så fastnade jag för brandfilten i din lista och undrar om det brunnit??
    SV: Jag tror man gillar andra fotot mer för där är mer färger.

    SvaraRadera
  12. Använder mej ofta av uttrycket "behandla andra som du vill bli behandlad själv". Jag tycker det gör mitt yrke som undersköterska enklare.

    SvaraRadera
  13. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  14. Såå fint ...
    /Kram till dig!

    SvaraRadera
  15. En fin lista och ett fint citat, ha en skön vecka!

    SvaraRadera