onsdag 12 oktober 2016

Den förnuftiga larven och den dumma skalbaggen







Översättning:

- Den förnuftiga larven jobbade hårt hela sommaren för att bygga en mur, hög nog att hålla främlingar borta.

- "Jag tänker inte bygga någon mur", sa den dumma skalbaggen, "för främlingarna kanske är trevliga." 

- Han var verkligen en dum skalbagge.

- Mycket riktigt så kom främlingarna och den dumma skalbaggen åt deras främmande mat och dansade deras främmande danser. Han var allt för dum att se att de förändrade hans sätt att leva.

- Den förnuftiga larven var lugn och säker bakom sin höga mur. "Vilken förnuftig larv jag är", sa han till sig själv.






Mvh, den dumma skalbaggens fan-klubb





5 kommentarer:

  1. Ja, Brexit kan ses på många olika sätt. Jag kan bara se det på ett : vansinne!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Nu kopplade jag denna cartoon inte till Brexit som Lena gjorde, utan till migranterna som kom till Europa ifjol.
    Tillhör också den dumma skalbaggens fan-klubb, bara man kan ta tand om alla flyktingar på ett bra sätt. Har man inga möjligheter till det så att människorna blir lidande är det bättre att vara en förnuftig larv tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Var anmäler man sig för medlemskap?

    SvaraRadera
  4. Klurigt det där.
    Gillar dock serien som lämnar öppet för egna funderingar= det gillar jag.
    /Kiki

    SvaraRadera
  5. Väldigt tänkvärt! Tänker på hur vi dansade alla olika danser på bröllopet i Kanada, grekisk dans, kanadensisk, svensk, skotsk mm. Vi hade så kul! Vi byggde inga murar...
    Ps: har mailat på din gmail

    SvaraRadera