söndag 16 oktober 2016

En smakebit på søndag: The Unnaturalists av Tiffany Trent


Mari på bloggen Flukten fra Virkeligheten hjälper oss att bjuda varandra på smakbitar ur de böcker vi läser just nu. Alltid kul att få lite boktips och lite försmak. Inga spoilers! Se andras smakbitar för dagen HÄR!

Som jag nämnt tidigare prenumererar jag på böcker från The English Bookshop. Man kan välja genre, och efter att tidigare prenumererat på General Fiction prenumererar jag nu på fantasy. 

Jag är nöjd med läsutmaningen i att få en bok skickad till mig - en bok jag antagligen inte hade valt själv.

Boken som ni nu ska få en smakbit ur (och som jag började på igår - så , inga "feels" än): The Unnaturalists av Tiffany Trent. Det är bok ett i en serie - det är  inte så vanligt att Fantasy-genrens författare kan hålla sig till en bok i sitt berättande - på gott och ont!

Om storyn kan man läsa:
Vespa Nyx wants nothing more than to spend the rest of her life cataloguing Unnatural creatures in her father’s museum, but as she gets older, the requirement to become a lady and find a husband is looming large. Syrus Reed’s Tinker family has always served and revered the Unnaturals from afar, but when his family is captured to be refinery slaves, he finds that his fate may be bound up with Vespa’s—and with the Unnaturals.
As the danger grows, Vespa and Syrus find themselves in a tightening web of deception and intrigue. At stake may be the fate of New London—and the world.

Och här kommer min smakbit:
Syrus half-smiled. Of all the clan members in Tinkerville, he still had the strongest touch of the old ways. When he sang, even the shyest of Elements drew near.







17 kommentarer:

  1. Fantasy är en genre som jag känner mig tudelad för. Ibland funkar det och ibland inte. Dessvärre kan jag inte komma på några gemensamma nämnare för någotdera av fallen :)

    SvaraRadera
  2. Jag blir lite nyfiken på den här. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Det där med bokserier kan man verkligen ha blandade känslor för. Tack för smakbiten! Tjusigt bokomslag. :)

    SvaraRadera
  4. Intressant smakbit och fint omslag!

    SvaraRadera
  5. jag är ingen fantasyfantast, men den här låter lite spännande och jag gillar verkligen omslaget. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  6. Det här var en ny serie för mig. Är det renodlad fantasy? Det brukar många gånger funka mindre bra för mig, men det är inte alltid helt lätt att veta vad som funkar har jag märkt.... Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
  7. Jeg var tidligere med i en engelsk bokklubb, men jeg tror ikke det var denne. Jeg sitter igjen med mest fagbøker, men sluttet fordi det ble litt dyrt :-)
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  8. Vad kul med överraskningsbok varje månad! Får väl hoppas du får en bra känsla för den :)

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten. Vilket läckert sätt att få nya böcker. Och just English Bookshop som är så fantastisk :-)

    SvaraRadera
  10. Idén med en överraskningsbok varje månad är riktigt bra, speciellt då man kan välja genre. Vi har ju en English Bookshop här i stan - en guldgruva enligt mig.

    SvaraRadera
  11. Har inte hört talas om denna bok tidigare. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  12. Tack för smakbiten! Ny titel för mig :)

    SvaraRadera