onsdag 26 oktober 2016

Lite pladder om Just Nu


Just nu sitter jag hemma och har just ätit frukost - och jag borde vara på väg till jobbet. 

Men jag är trött.



Jo, det var läger i helgen. 41 pers drog på läger på ett litet ställe ute i skogen och hade det jättebra fredag - söndag. Men måndag var inte en ledig dag för det och nu rullar veckan på ... *gäsp*

Fredag. Mitt mål, min morot. Då ska jag vara ledig. Och sjutton vet om jag inte ska sitta här hemma i pyjamas hela dagen - surfa runt på bloggar, kolla in Youtube, blogga, titta på serier, läsa bok, kanske se en film ...

Gu´ så skönt det låter. Men antagligen kommer jag gå på promenad, åka och handla och, äntligen, dammsuga golven vi faktiskt har här hemma ... vilket man knappt kan tro ... eller, jo, fast jordstampade?

Näe. Jobbet. Det finns kaffe där så här dags ... om jag gör det ;) (kanske kunde fixa det hemma också, förvisso ... men nu är ju syftet att locka mig själv till jobbet)!


Ha en bra en!










4 kommentarer:

  1. Precis så känner jag mig! Tackolov för att vi ska ställa om klockorna till normaltid i helgen så att man får sova en timme till!
    Kämpa mot gråvädret och tröttheten!

    SvaraRadera
  2. Så fint du satte samman denna provtyckningen Eva! Din kommande fredag låter bra - den första varianten :-)
    Må väl!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du lyckades med att locka dig själv till jobbet. Lägret lät "jobbigt" i mina ögon. Ett litet ställe ute i skogen framkallar bara panik hos mig - är ju asfaltbonde;-)

    Å varför gör du inte precis det du vill göra på fredag och gör alla måsten tillsammans med sambon på lördag i stället.

    SvaraRadera
  4. Och nu är du framme vid fredagsledigheten! Njut!

    SvaraRadera