fredag 25 januari 2019

Fem en fredag v.4: Kalas!


Så är det fredag igen och dags för utmaningen på bloggen Elisamatilda (awkward introvert) som kallas "Fem en fredag".

Den här fredagen undrar Elisa:

  1. Har du något partytrick du gärna visar upp?
  2. När gick du senast på kalas/fest?
  3. Hur skulle du vilja spendera din nästa födelsedag?
  4. Vad brukade du önska dig när du blåste ut ljus på tårtan som barn?
  5. Vad är en present du har fått när du fyllt år som du gillat extra mycket?


Har du något partytrick du gärna visar upp?

Nej. Hejar gärna på och applåderar när du kör ditt 😉


När gick du senast på kalas/fest?

Ett 40 års-kalas för ett par månader sedan. Himla trevligt att få vara med när folk samlas kring någon vi alla tycker om.


Hur skulle du vilja spendera din nästa födelsedag?

Den ligger inte så långt fram i tiden och jag planerar att spendera den i lugn och ro med min man. Kalas planerar vi ha när han har fyllt - 6 dagar senare.
Men nog skulle jag kunna tänka mig att tillbringa den någonstans aningens varmare, och/eller intressantare tillsammans med sönerna, maken och vänner!


Vad brukade du önska dig när du blåste ut ljus på tårtan som barn?

Det berodde nog på. Det var inget som var ständigt återkommande. I alla fall inte vad jag kan komma ihåg. Är inte ens så säker på att jag önskade något varje gång.


Vad är en present du har fått när du fyllt år som du gillat extra mycket?

Varken som barn eller vuxen har presenter varit speciellt stort. De senaste oräkneliga åren har inga presenter varit med i bilden alls - och det är helt ok. Bjud mig hellre på fika, eller en stunds gemenskap!






4 kommentarer:

  1. Ettan och femman - där är vi helt överens. Vi har också slutat med presenter både till jul och födelsedagar, men en fika eller en middag är aldrig fel, speciellt då man slipper betala själv utan blir bjuden;-)

    SvaraRadera
  2. Roligt med kalas! Både jag och min man fyller femtio i år, med bara trettio dagar emellan, men ingen av oss gillar att stå i centrum för en fest och blir det stora fester handlar det mer om att förbereda och serva alla andra, man hinner inte prata ordentligt med vänner som kommit. Å andra sidan är det kul att bjuda hem vänner tycker jag, så vi får väl se hur vi gör. En stor del av vår umgängeskrets fyller också femtio i år, så det blir nog en hel del firande gissar jag. Att fira på en varm plats med familj och de närmaste vännerna låter som något jag också skulle vilja.

    SvaraRadera
  3. En stund gemenskap med nära och kära är ju den bästa presenten, det kan jag hålla med om. :)

    SvaraRadera
  4. Och vi har tre veckor mellan våra födelsedagar. Borde väl ställa till med en fest, men jag vet ju vem som får dra hela lasset.
    Samtidigt är det ju så kul med fest!

    SvaraRadera