fredag 25 januari 2019

Helgfrågan v. 4


Mia, från Mias Bokhörna har en veckoutmaning som heter Helgfrågan och den här veckan är frågan: 

Har du svårt för att stava till något ord?

Inte ETT specifikt ord - men jag har nog en förmåga att haka upp mig på ord - och då spelar det ingen roll; alla varianter på stavning ser då felstavade ut!

Veckans Bonusfråga:

Vilken film som har premiär 2019 vill du se? Här är en lista för varje månad!
Här kan jag bara inte välja en, det måste bli två:











15 kommentarer:

  1. Det kommer ju en Star Was december så den ser jag fram emot. Bland annat. Men det kommer ju en ny Star Trek-serie också! Picard. Fast det dröjer väl, de börjar filma i april ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Passande ... Skrev inget om felstavning och så skriver jag fel på Wars!

      Jag slänger om tangenttryckningarna alldeles för ofta. Det blir coh, frö, osm och liknande alldeles för ofta.

      Radera
  2. när en läser är det inte så farligt med något stavfel.

    SvaraRadera
  3. När man verkligen tänker till på somliga ord ser de konstiga ut oavsett om de är rättstavade eller inte.

    SvaraRadera
  4. Ja när en funderar för länge på vissa ord blir det för många olika alternativ, och det brukar ställa till det, sen gör ju paddan/mobilen sitt till och ord blir inte alltid som en tänkt sig..

    SvaraRadera
  5. det där med ord tar upp en stor plats i ens tillvaro. jag kan också börja tänka på ord även om jag inte funderar just på stavningen. somliga ord tycker jag rentav illa om. och tvärtom också förstås. ditt bloggnamn gillar jag verkligen. jag blir glad av det

    SvaraRadera
  6. Kan också haka upp mig på vissa ord. Senast var det positivast som tydligen är helt korrekt.

    SvaraRadera
  7. Filmer som även jag vill se.

    SvaraRadera
  8. Det kommer förmodligen att sluta med att jag tittar på Marvels filmer. Det brukar göra det.

    SvaraRadera
  9. Verkar vara spännande filmer! :)

    SvaraRadera
  10. Du prickade in två jag ser sjukt mycket framemot med.

    SvaraRadera
  11. Jag stavar inte så illa men har för tjocka fingrar för tangentbord. Funderar ibland på om jag ska låta kommentarer stå kvar orättade, för det är en himlans massa pilande hit och dit för att rätta till dem när jag skrivit "klart".
    Så du gillar superhjältar, där skiljer vi oss åt. Filmen om Hans Arnold vill jag helt klart se och den om Mary Queen of Scots.

    SvaraRadera