fredag 8 februari 2019

Helgfrågan v.6


Mia, från Mias Bokhörna har en veckoutmaning som heter Helgfrågan och den här veckan är frågan: 

Har du hittar några "måsten" att köpa på bokrean?

Det är egentligen många år sedan jag gav upp på att bokrean någonsin igen ska kunna leva upp till hur den var, förr, när den var bra. Det var då man kunde gå på bokrean och hitta böcker som bokhandlaren vill rensa hyllorna från och man då kunde hitta riktiga guldkorn. Det var lite av en skattletarstund att gå in på en bokhandel under bokrean då. 
Nu? Not so much! Böcker tryckta extra billigt för reans skull och bara enligt populärkategorier... eller om de är tillräckligt billiga för kedjan ... Så, svaret är nej, jag tittar egentligen inte längre efter böcker på bokrean ... även om jag någon gång, något år går in i en bokhandel under rean för att se om jag kanske inte har fel i alla fall ... men det har jag inte haft än.

Veckans bonusfråga: Följer du några tips för att inte åka dit på alla förkylningar som går nu?

Nej. Kanske är det bästa tipset att vara ute bland folk så mycket som möjligt från förkylningstidernas början så att kroppen blir immun? ;)
Hade det funnits ETT knep som fungerade hade vi redan utrotat förkylningar?








12 kommentarer:

  1. Egentligen är ju en förkylning inte något stort problem.

    SvaraRadera
  2. Bokhandlaren i grannstaden kör en sån rea där hon rensar sina hyllor. Vilket påminner mig, dit borde jag nog gå och kolla hennes reautbud!

    SvaraRadera
  3. Håller helt med dig om bokrean. Den har liksom ingen kvalitet alls längre tyvärr. Å jag som helst vill ha pocketböcker hittar inga alls. Å hur många kok-, bak- och trädgårdsböcker behöver man egentligen...
    Peppar, peppar så har jag inte varit förkylt på minst fem år. Hoppas jag kan lägga 2019 till "samlingen".

    SvaraRadera
  4. Jag är inne lite på din linje också, det gäller att göra sig immun :)

    SvaraRadera
  5. Ibland tror jag inte heller att isolera sig hjälper, men man kan ju försöka att hålla lite avstånd i alla fall.

    SvaraRadera
  6. Förkylning är nog något som inte går att utrota. Kan vara riktigt jobbigt för äldre. Farfar brukar bli riktigt trött och sjuk.

    SvaraRadera
  7. Nej bokrean är inte vad den en gång har varit. Lånar bara på bibliotek, köper inte böcker längre.

    SvaraRadera
  8. Håller med om att bokrean inte är som förr.

    SvaraRadera
  9. Bokrean är verkligen inte som förr. Tror inte heller på att isolera sig, blir en förkyld så blir en...och till sist blir en kanske mer eller mindre immun? ;)

    SvaraRadera
  10. Har väl aldrig egentligen intresserat mig för bokrean, köper bara böcker som handlar om specifika saker och de sakerna är inte många.
    Men så kan det vara ;)

    Ja jösses för förkylningar, har klarat mig ett tag nu ifrån det värsta men det kanske jag inte skulle skrivit för nu slår det väl till imorgon ;)

    Ha det bäst nu.

    SvaraRadera
  11. Jag har varit frisk hela säsongen (peppar peppar) men just nu kom maken hem och kände sig febrig!!!! Det blir till att sova i arbetsrummet några nätter, hoppas verkligen att han inte redan har smittat mig. :-P

    SvaraRadera