måndag 2 september 2019

Ny titel: till alla förståsigpåare som ger sig på Greta


It is not the critic who counts; not the person who points out how the strong stumbles, or where the doer of deeds could have done them better. The credit belongs to those who is actually in the arena, whose faces are marred by dust and sweat and blood; who strives valiantly; who errs, who comes short again and again, because there is no effort without error and shortcoming; but who does actually strive to do the deeds; who knows great enthusiasms, the great devotions; who spends themselves in a worthy cause; who at the best knows in the end the triumph of high achievement, and who at the worst, if they fail, at least fail while daring greatly, so that their place shall never be with those cold and timid souls who neither know victory nor defeat.

Omskrivet citat av Theodore Roosevelt 
Läs det korrekta HÄR - med Han, han, man och han - ett citat av sin tid
Jag tog mig friheten att modernisera det lite ;) 




5 kommentarer:

  1. Apostlagärningarna 16:31, 1 Korinthierbrevet 15:1-8, 1 Petrusbrevet 1:17-21, Uppenbarelseboken 22:18-19 ---- Acts 16:31, 1 Corinthians 15:1-8, 1 Peter 1:17-21, Revelation 22:18-19

    SvaraRadera
  2. Här förstår jag inte riktigt vad du menar. Är det Greta - som förresten står mig upp i halsen - som har plagierat Theodore Roosevelts citat eller?! Ja, med de ack så typiska svenska fel då alltså?! Sorry min IQ hänger inte med här. Det enda jag hört en kollega säga om Greta är att hon är rädd för att tjejen har samma diagnos som hennes som. Diagnosen börjar på A men slutar inte på D.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din kollega behöver väl inte vara rädd för att Greta har en diagnos. Greta HAR en diagnos - och det är hon väldigt öppen med. Det är den som gör att hon "nördat" in sig på det hon brinner för och anledningen till att hon är så påläst!
      Varför står hon dig upp i halsen? Nyfiken.

      Radera
    2. Min engelska är inte så jättebra, men jag förstår vad det handlar om ...
      Jag gillar Greta och beundrar hennes envisa kamp för att få världen att förstå att vi måste ändra vårt sätt att leva.

      Radera
  3. Ja du, den passade ju bra efter att ha läst ditt inlägg om förväntningar ...

    SvaraRadera