söndag 15 juli 2012

En tur till "byn"




På lördagen åkte vi till en trevlig stad på kusten för att ... ja, den är trevlig. 
Och så råkar de ha god glass.
Tänk vilken otur tur!

 


Vi satt på torget och åt glassen (ja, inte MITT på, men ändå) ...
... och tittade på folk! Alltid lika intressant :)

 I parken, precis intill, spelade en blås-orkester glad musik.
En del gick, som vi, närmre för att njuta ...


... en del sprang bort!


Vi fotade blommor ...


... och varandra! ;)

Till slut blev vi blev lite hungriga och kom på att vi ville ha fisk till lunch. 
Så vi vandrade mot hamnen och fiskaffären.


I hamnen träffade vi Harry!
Harry höll på att klä upp sig för bröllop.
Här är det bara flaggorna kvar och sen så!


I vattnet runt Harry fanns det mängder av dessa. 
Det är såna maneter,
inte såna man äter!


I fiskaffären tittade tjejen på mig och kameran och sa "jo, här tar vi också kort!"
:) Underbart!

Jo, så jag tog ett par kort i affären jag med ;)
Men inte på det vi handlade!

Sol hade vi. Stundvis på himlen utan skymmande moln. 
I sinnet? Hela tiden!

Jag njöt av mitt goda sällskap :) och jag tror han hade rätt trevlig han med!


Nu finns det fler helgbilder hos Marit!



8 kommentarer:

  1. Låter som mycket trevliga timmar! :)

    Glassbilden är magisk...

    Skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag! Maneterna, och skaldjuren, och glassen, och båten och... Ja du ser, jag har svårt att välja bästa bild! Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  3. Ha, ha! Nu skrattar jag åt damen som var rapp i munnen :)) Kul!
    Vilket fint inlägg du har gjort och det verkar som om du/ni haft en fin helg.

    SvaraRadera
  4. Vi kommer nettopp fra Læsø Danmark så det nederste bildet er veldig kjent for oss nå - jomfruhummer som danskene kaller den.

    SvaraRadera
  5. Så snygga bilder!

    Ni verkar ha haft en fin dag i lördags. Så där många maneter har jag aldrig sett på en gång, bara några få faktiskt. Det ser inte så badvänligt ut men dom är ju perfekta att fotografera!

    SvaraRadera
  6. Så fint du beskriver feelgood-dagen! Jag följer med och njuter med er, skrattar åt ordvitsaren, ryser åt dem man inte eter. Älskar glassbilden, den är sååå läcker!

    SvaraRadera
  7. Ni verkar ha haft en trevlig och avstressande dag. Bilden på glassen är så läcker att jag nästan börjar slicka på skärmen!

    SvaraRadera
  8. Härligt underbara bilder, med en lika underbar och FYNDIG text!
    DET gillar jag, fyndiga texter som leker med orden och ordens betydelse...
    Jag köpte en kompaktkamera förra året som fick bra betyg av ANDRA, jag avskyr den och är inte alls nöjd!
    Nu fattar ju till och med jag, gammal och trött tant som jag är att kameror inte blir bättre än vad fotografen gör dem till, men Svens gamla lilla "tröskverk" tar (oftast) bättre bilder, så det kan ju inte enbart bero på att jag är en dålig fotograf det faktum att bilderna blir "mindre bra", eller?
    Så nu undrar jag, vad har DU för kamera och vad är DINA erfarenheter av den eller andra kameror? Några goda råd inför eventuellt byte?

    SvaraRadera