söndag 3 augusti 2014

Den förlåtande och hyllande konsten


Om någon kallar en annan för asshole/rövhål, ja då blir det liv i luckan - oavsett språk -- för det är INTE en bra sak. Men när Kurt Vonnegut skriver en bok och i den Illustrerar ett så är det ju litterärt, och kult. 

Ett kulturellt stjärthål, illustration i "Breakfast of Champions"

Och, om man gör ett, vackert, säg; i marmor, och benämner det "Uten tittel" så kan man få med ett på i en utställning i en kulturpark.



'Uten tittel' av Kristin Wexelsen Goksøyr, Norge


Alla har ett, tack och lov.
Det kan, bevisligen, vara vackert som konst ...
... att kalla någon för det är verkligen ingen konst ...

Visst lever vi i en spännande värld!






5 kommentarer:

  1. Hahaha! Det kan jag hålla med om, men jag hade nog inte kallat det verket för asshole. Inte säljande alls tycker jag;-)
    Dessutom hoppas jag att mitt inte är så hårt;-)

    SvaraRadera
  2. De nedre regionerna är ju väldigt skoj att skämta om ibland måste erkännas.
    Ditt inlägg är så suveränt fyndigt.:-) och roligt, haha.
    /Kiki

    SvaraRadera
  3. Kvällens skratt :-) Tack!!!

    SvaraRadera
  4. Konst är konst. Svordomar är svordomar. Japp...

    SvaraRadera