måndag 23 oktober 2017

Tacksamhet ...


Under den här bilden återkommer, varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. 
Gör du något liknande?  :) Länka gärna via InLinks nedan så vi kan hitta varandra!  
Tillsammans gör vi vardagen ljusare!

ledig måndag
d.y. åkte till d.ä. för 10 dagar
avklarade bankärenden
löneförhandlingar som är klara
kassörsuppdrag
läkarbesök
IKEA-besök med sällskap
prat skapat kring hashtagen metoo
ännu lite grejer från hus tilllägenhet
ännu ett läger
erfarenhet
rutin
vattenflaska
goda kollegor som kan och vill
skogspromenad
kantareller
vitaminer
lekar
sömn
sova middag
film-kväll 
en kopp te med maken, hemma











6 kommentarer:

  1. En vecka som rymmer allt från lönesamtal till en filmkväll, kopp te med maken. Hoppas att samtalet kring lön gick som du ville och att filmen var bra. Kram och ha en fin vecka framför dig.

    SvaraRadera
  2. Så skönt med en ledig måndag! Du som jobbat så många helger är faktiskt värd mera än en ledig måndag som kompensation tycker jag.
    Å din cartoon säger allt, svårare är det verkligen inte...

    SvaraRadera
  3. Ännu ett läger med härliga ungdomar!
    Har varit ledare för dansläger och dansresor och haft mycket naturupplevelser genom Friluftsfrämjandet. Allt med barn och ungdomar. Fina tider att minnas tillbaka, och blir glad när jag träffar "mina telningar" som nu är vuxna och har själv barn.
    Nu är det mest pensionärer genom PRO-cirklar som jag träffar. Kul det med. Var period i livet har sin tjusning.
    Tack för att jag FÅR vara med och dela, måndagen är veckans höjdpunkt!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  4. Erfarenhet och lekar tar jag med mig från din lista denna veckan!
    :-)

    SvaraRadera
  5. Skönt med en ledig dag! Ja tänk så mycket prat det blivit ang metoo. Prat som egentligen inte skulle behövas för ingen borde utsättas för det.
    Läger, sömn, te och massa annat fint på listan. Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  6. #metoo har nog öppnat ögonen på många, den här lavinen av berättelser måste få förändring till stånd! Respekt borde vara varje människas ledord. Respekt och ansvar.
    Oj, så jag minns hur mellanstadiefröken skrev just ANSVAR på tavlan och vi elever himlade med ögonen ...
    Skön blandning på din lista denna gång. Vitaminer och kantareller, allvar och nöje.
    Kram.

    SvaraRadera