måndag 16 april 2018

Tacksamhet ...


Under den här bilden återkommer, varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. 
Gör du något liknande?  :) Länka gärna via InLinks nedan så vi kan hitta varandra!  
Tillsammans gör vi vardagen ljusare!

minnen
frallor
kaffe med hasselnötssmak
min bil
sommardäck
promenader
Pokénader
trevligt besök
restaurang som vill och kan
äntligen skrivit testamenten
tysta stunder
vårsolen
slowcooker-mat
pannkakor
morgontidning på helgen
avkoppling
film







En av de vackraste vyer jag vet!

Önskar er alla en fin vecka!







10 kommentarer:

  1. Deilig... slappe av... hilsen til deg.
    God uke fra Viola

    SvaraRadera
  2. Blå himmel och hav kan knappast bli bättre. Bra med testamenten. Har ni också skrivit framtidsfullmakt, som man pratar så mycket om idag? I varje fall bland pensionärer.
    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Ja vårsolen är tacksamt. Även pannkakor, det är ju så gott, helst med bananchokladglass och bär.
    Ha en fortsatt bra vecka.

    SvaraRadera
  4. Låter intressant det där med kaffe med hasselnötssmak. Gör du det själv eller finns det färdigblandat ?
    En fin och bra vecka låter det som och det är jag glad för att du haft.
    Vilket vackert foto du har delat med dig av !
    Önskar dig en ny fin vecka !

    SvaraRadera
  5. Ja den vyn var allt vacker :) Småler åt dina pokénader ;) Sommardäck får allt vänta... Promenader är hur ljuvliga som helst!!! Kort & gott du fick ihop en skön vår lista :)

    SvaraRadera
  6. Önskar dig också en fin och förhoppningsvis solig och varm vecka! Bilden är fantastisk. På din lista fastnar jag för det tråkiga, nämligen att skriva testamente. Bra att du skrev det, för vi ska nog uppdatera våra testamenten som är ungefär 40 år gamla. Då var vi ju sambon, nu är vi ju gifta. Å de som vidimerade testamentena är döda för länge sedan... Tack för påminnelsen med andra ord:-)

    SvaraRadera
  7. Mycket att var tacksam för, men solen och vårens ankomst är det nog många som är tacksamma för i Sverige nu.

    SvaraRadera
  8. Kan nicka instämmande idet mesta på din lista. Förutom kaffet. Kommer aldrig bli vuxen och lära mig dricka kaffe. Testamente är viktigt. Även om jag genom erfarenhet lärt mig att det finns regler som går före testamente i vissa fall. I mina svärföräldrars fall så ägde min svärmor hela deras fastighet och de hade äktenskapsförord. Men eftersom de varit gifta hela livet och han gått in med pengar genom alla år så räknades det före hennes testamente att endast barnen skulle ärva henne. Komplicerat ibland, vilket även deras relationer var...
    Sommardäcken kommer på imorgon bitti. Tysta stunder älskar jag, framför allt i skogen med hästen. Önskar även dig en riktigt fin vecka på alla sätt och vis! Kram

    SvaraRadera
  9. Kan jag sila ut hasselnötterna från ditt kaffe och bara äta dem? Säger som Mia, så vuxen att jag dricker kaffe, det blir jag aldrig.
    Testamente och juridik är knepigt och viktigt. Framtidsfullmakt likaså, det pratade vi om för några månader sedan men sedan föll allt i glömska ...
    Hoppas du haft en skön vecka sedan du skrev listan!

    SvaraRadera
  10. Vilken vacker bild, så rogivande och jag önskar dig en fin vecka. Kram

    SvaraRadera