torsdag 11 december 2014

Bok blir film - inget ovanligt i sig ...


Men den här gången ser jag fram emot det - DET är ovanligt. Jag som brukar tycka att boken var bättre. Oavsett!

I min bokhylla finns:


... ända sedan 1979 - det vet jag helt säkert för att jag skrev det så ordentligt i boken när jag köpte den. Jag vet att jag köpte den för att jag, någonstans, läst om författaren och blivit fascinerad. 
Antoine de Saint-Exupéry älskade verkligen att flyga. Han flög första gången när han var tolv och visste sedan att det var pilot han måste bli. Han dog i ett flyguppdrag han inte borde fått, men tjatat sig till, 1944 - 44 år gammal. 
Hans kloka bok gjorde mig inte besviken!

GIF lånad från Buzzfeed

GIF lånad från Buzzfeed

GIF lånad från Buzzfeed

En liten bok med stora tankar ska nu bli animerad film. Än så länge finns trailern bara på franska - men den är så fin. Kan tänka mig att se filmen även om jag inte skulle förstå ett ord. Men den ska också komma ut med engelska röster!
Filmen har fransk premiär i oktober 2015 - och den engelska versionen ... ja, det vet de inte än. Men, den som väntar på något gott ...?






Torsdagstema
I Like #175

... med bonusmaterial ;)








10 kommentarer:

  1. Något som tål att väntas på! Helt förtjusande!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Now we are talking! Le petit prince var den första boken jag/vi läste på franska på gymnasiet - efter ett års pluggande ungefär. Gillade den skarpt. Å den står faktiskt fortfarande i min bokhylla den med. (Det trodde du inte eller hur;-) )

    SvaraRadera
  3. Snacka om att man har läst den där boken många gånger :)

    SvaraRadera
  4. Vilken lycka! Ser ut att vara välgjord, tänk vad tekniken har gått framåt. Hoppas att det blir som du har tänkt dig :-)

    SvaraRadera
  5. Vad roligt för dig! Jag har aldrig sett eller hört talas om den. Som du säger så brukar böckerna oftast vara så bra att man blir besviken på filmen. Håller tummarna att du inte blir det denna gång!

    SvaraRadera
  6. Känns bekant.
    Ska försöka se den.
    /Kiki

    SvaraRadera
  7. Då har du något att se fram mot!

    SvaraRadera
  8. Jag vet att jag läst den, men för evigheter sen, så jag minns inget av den. De bilder du visar är helt förtrollande dock!

    SvaraRadera
  9. Älskar alla klokheter i Lille prinsen!! Såg också trailern! Det blir intressant och se filmen.

    SvaraRadera