söndag 7 december 2014

Helgbilden




Sambon och jag åkte till Linköping i helgen. Fredag gav  vi oss av. Nyrenoverade rum (tapetdetalj i övre vänstra hörnet) på hotellet - två frinätter till godo (det lönar sig att samla poäng!). Sen lunch tillsammans med D.y. och sedan en lugn hotellkväll - inte dumt alls.
Lördagen startades med en hejdundrade frukost och sedan, tillsammans med D.y. och min Väninna (stort V :)), begav  vi oss till Gamla Linköpings Julmarknad. Mys! Men, som ni ser i övre högra hörnet, så var det inte bara gulligull och mys. Vad ÄR det där? Ingen aning - den är lite skrämmande, lite fascinerande.
Idag gav vi oss ut på en promenad efter frukost  (efter lördagskvällens julbord så behövde vi verkligen röra på oss). Vi kom till Mikaelskyrkan i Ryd, just som mässan skulle börja och vi tänkte att ...ja, varför inte! En av dekorationerna i kyrkan i bild nere till vänster! En fin kyrka - en bra gudstjänst med moment på två språk och människor från många skeden i livet. Ett bra ögonblicksbeslut!

Så for vi hemöver. Det kunde nog inte vara mörkare, blötare eller gråare väder. Det var skönt att komma fram. Nå, det grå var inte alltid grått - när mörkret föll blev det ju lite blått ... i alla fall i bild!
Nu soffan med julté från téboden i Linköping och bok. Här ska laddas för Luciaveckan!










16 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg du har haft med många upplevelser tillsammans med dem du håller av!
    Ha en skön kväll i soffan!

    SvaraRadera
  2. Skönt och åka hemifrån vissa helger. Du haft verkligen en upplevelserik helg. Alla detaljer du fångar på bild, härligt!

    SvaraRadera
  3. HAHA den där sötfulingen skulle jag vilja ha
    hemma, undrar vad hundarna skulle säga.
    Låter mysigt med hotell och julmarknad;-)

    SvaraRadera
  4. Vilken trevlig helg du har haft! Låter gott med julté. Ha en fortsatt bra söndagskväll!

    SvaraRadera
  5. Helgen verkar ha varit väldigt härlig! Den mystiska figuren på marknaden ser väldigt skum ut, undrar vad den ska föreställa?!?

    SvaraRadera
  6. En alldeles ljuvlig helg verkar du ha haft!
    Och så härliga bilder. Han/hon däruppe till höger -
    en speciell varelse minsann...
    Läcker tapet i ert rum! Lyxigt att bo på hotell då och då.
    Frågan är om inte frukostarna är allra bäst....

    SvaraRadera
  7. Fina och lite annorlunda foton. I Mikaelkyrkan har jag varit några gånger, när min dotter studerade i Linköping. Hon var då med i kyrkans gospelskör. Elisabeth

    SvaraRadera
  8. Julte måste jag inhandla genast, jag visste att det var åtminstone en julgrej jag skulle trilla dit på! Och bocken är min favvo, jag älskar getter!

    SvaraRadera
  9. Låter som en trevlig helg. Bocken, geten ja han me hornen är ju hur charmig som helst ivarjefall på ditt kort.
    /Kiki

    SvaraRadera
  10. Hotellhelg är aldrig fel och ni verkar ha haft det toppen! Och faktiskt blev också jag helt förälskad i geten!

    SvaraRadera
  11. Låter som om du haft en riktigt skön och mysig helg. Jag gillar Linköping. Dottern har bott där de senaste 4 åren men nu har de köpt en bostadsrätt i Norrköping och flyttar dit i mars. Kan du slappna av när du går på andras gudstjänster? Jag är så miljöskadad så jag kan nästan aldrig slappna av helt när jag äter på restaurang efter att ha jobbat halva livet i branschen...
    SV: Det är bara att klicka på ordet ostpastejer i texten så ligger länken med receptet där :)

    SvaraRadera
  12. Vilket fint collage av fantasieggande bilder. Så många detaljer att fördjupa sig i. Och en skön helg lät det som!

    SvaraRadera
  13. Låter som att du haft dig en väldigt trevlig helg, där ni hunnit med både det ena och det andra :)

    SvaraRadera
  14. Vackra bilder, låter som att ni har haft en underbar helg :)

    SvaraRadera
  15. Helt klart en helg att spara länge i minnesarkivet :-) Läcker tapet och lite kuslig get. Julté !! Nu blev jag nyfiken hur det smakar...
    Ha en skön fortsatt vecka Eva !

    SvaraRadera