tisdag 2 december 2014

How to ... give up on a book



Originaltitel: How to build a girl
Författare: Caitlin Moran
Utgiven: 2014-07
Förlag: Ebury Press
ISBN:
 9780091949006
Genre:
Modern & samtida skönlitteratur


Johanna Morrigan, 14, has shamed herself so badly on local TV that she decides that there's no point in being Johanna anymore and reinvents herself as Dolly Wilde - fast-talking, hard-drinking Gothic hero and full-time Lady Sex Adventurer! She will save her poverty stricken Bohemian family by becoming a writer.

En bok som jag gav upp efter 100 sidor och sedan bara skummade igenom till slutet.
Den var som att möta en virvelvind till människa som aldrig "landar" och bara suger energi ur sin omgivning innan hon drar vidare. 

Utmattad lade jag den ifrån mig - nöjd över beslutet att ge upp. 



Man kan säkert låna den på biblioteken också.





4 kommentarer:

  1. Bra när man kommit dithän att man kan ta sådana beslut. Jag har haft svårt att lämna böcker som inte är färdiglästa. Men har inte det längre! Bättre att ägna tiden åt dem man gillar istället :) Denna bok har jag aldrig hört talas om.

    SvaraRadera
  2. Har heller inte hört talas om boken. Men är impad att du orkade läsa hela hundra sidor.
    För mig hade det räckt med baksidestexten för att inte köpa boken;-)

    SvaraRadera
  3. Jag gillade idén om att "reinvent herself", kan vara sugen på just det ibland.
    /Kiki

    SvaraRadera
  4. Jag läste hennes "Konsten att vara kvinna" som anses så feministisk. Och det kanske det är om du aldrig hört talas om feminism förut, men för mig var den ganska tragisk, för det handlade bara om hur du skulle orka leva upp till normerna inom det kvinnliga utan att slita ut dig... Men läste ut den, det gjorde jag...

    SvaraRadera