tisdag 23 december 2014

Jultradition


Jag vill önska er alla en riktigt God Jul!

Alla mina bloggolegor skriver God Jul på sina bloggar - och det känns omöjligt att börja kommentera hos alla utan att missa någon, så den här hälsningen är till er alla - ingen nämnd och ingen glömd!

Min tradition att lägga upp de två absolut bästa Youtube-klippen om julberättelsen som jag vet!
De är helt fantastiska :) Hoppas de får Dig att le! Man ska se dem minst en gång om året!









Oavsett vad julen betyder för dig så hoppas jag att den blir minst lika bra som du önskar!

Om du är ensam och saknar gemenskap , läs julevangeliet, Lukas kapitel 2, med mig imorgon kl 4. Vi sitter på varsitt håll ... men vi gör något tillsammans. Kanske krymper den stora ensamma världen lite.










11 kommentarer:

  1. God Jul till dig. Vi läser julevangeliet tillsammans på kvällen. Viktigt att bli påmind om julens budskap.
    Julkram från Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. God jul! Vilken vacker tanke att läsa evangeliet tillsammans, du är en vacker människa!

    SvaraRadera
  3. Jag spelar på två julböner, en julnattsmässa och en julotta så jag får höra evangeliet många gånger :-). Men det var ett fint förslag från dig tycker jag!
    Varm julkram från Ingrid

    SvaraRadera
  4. God Jul till dig!
    Vad fint att läsa tillsammans <3

    SvaraRadera
  5. God Jul �� Två klipp som passar på dagen.

    SvaraRadera
  6. Kl 4??? Det låter tidigt. Jag önskar dig en riktigt skön jul!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ;) Jo ... men på eftermiddagen då? ;) Det var det jag menade ... liksom! Ditt alternativ trodde jag nog ingen skulle orka med!
      #skrivsomdutalar
      God Jul!

      Radera
  7. SV: Tur det. Man får spara sig till julottan ;)

    SvaraRadera
  8. Tack för att du delar med dig, och för din vackra tanke och omsorg!
    Önskar dig en riktigt God Jul!
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera