måndag 29 december 2014

Tacksamhet ... och lite Herregud & Co



Under den här bilden återkommer, (nästan) varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. Gör du något liknande? Nämn det gärna i en kommentar :)  Tillsammans gör vi vardagen ljusare!


3292 – 3307

Första lediga dagen av  många
stressfri shopping
soffhäng med bok
doften av rent hus …
… och Jansson (inte Herr, men maträtt)
varm julskinka
tomtestunden i radio
julmaten
julevangeliet
A Christmas Carol (boken – glöm alla filmer)
promenad i den bländande solen
långa hemmadagar utan krav
ärtsoppa på skinkspadet
bio i gott sällskap
namnsdagsgrattisar
tid att tänka













6 kommentarer:

  1. Jag skriver inte upp det som förgyllt min vecka, men det finns ofta i mina tankar, speciellt när jag vaknar på morgonen, dricker te i sängen och tänker på hur bra jag har det.
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt när man väljer det positiva? Finns så mycket människor som väljer att se saker och ting, och framförallt livet, som en endaste motgång. Härligt läsa dina mysiga korta konstaterande.Det är många människor som endast tänker negativa tankar och då är det ju inte konstigt att livet blir så som man tänker.Hur hemskt, eller ens värdelöst livet än ter sig, hopplöst och intetsägande..så är det livet - alternativet är sämre. Mitt koncept till livet, hur det än må bli och vara, är att försöka vara tacksam för det som är och använda humorn så mycket jag orkar. Jag tror vi tar oss själva på väldigt stort allvar när vi inte kan skratta åt oss själva i all enkelhet. De som inte kan vara glada över det som är..när ska de då bli glada?
    Det var djupa tankar så här på lunchen en måndag mellan jul och nyår <3 men jag vill bara förmedla till dig (och andra som ramlar över denna långa text) att tänka positivt (som du gör) är det bästa man gör, var man än är och vad man än ska :)
    Kram till dig och din fina blogg!
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken härlig kommentar! Stort tack för dina tankar och dina uppmuntrande ord - jag vet att det du säger om hur du försöker vara positiv och använda humorn så mycket du orkar verkligen stämmer. Din blogg är ju verkligen ett bevis på det!
      Stor kram för att du är en fin bloggolega som skriver från hjärtat och lyfter mig med din kommentar!

      Radera
  3. Säger som fianathome, – Kram på dig och din fina blogg!
    /Kiki

    SvaraRadera
  4. En bild att ständigt ha med sig!

    SvaraRadera