onsdag 3 december 2014

The coolest story EVER about a book


And what a book it is! Stardust, by Neil Gaiman.
Read about a specific copy of the book that has become a legend ... of sorts! HERE Patrick Rothfuss tells the story on his blogg!

This specific copy of Stardust is a prize in a fundraiser - and every year the winner (different winner almost every year - although someone actually won it twice, and donated it twice) has donated the book back for next years fundraiser - five years in a row! Read about it!

Boken finns naturligtvis på svenska också (och som film)!








3 kommentarer:

  1. Frågade precis maken, som ju är ett levande uppslagsverk och har det jag inte har, nämligen allmänbildning, om han hört talas om "Stardust, by Neil Gaiman". Det hade han inte. Då andades jag ut.

    Det är alltid bra att komma in här - jag lär mig nå't varje gång:-)

    SvaraRadera
  2. Men filmen är ju helt underbar! Har du inte sett den så gör det! Robert de Niro, jag säger bara det ...
    Nu måste jag ju spana in boken också!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Bp, här hos dig kan man lära sig nåt varje gång.
    Kollat in boken, trialern till filmen och tagit del av Patrick Rothfuss blogg.
    Nu vet jag lite mer, Tack
    /Kiki

    SvaraRadera