måndag 29 juni 2015

Tacksamhet ... and Gaiman & Riddell


Under den här bilden återkommer, varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. 
Gör du något liknande?  :) Länka gärna via InLinks nedan så vi kan hitta varandra!  
Tillsammans gör vi vardagen ljusare!


3942 - 3960


När allt elektroniskt är helt när man kommer hem och vet att åskan gick
korta dagar arbetsdagar
scones
trevlig paketutlämningspersonal
bra tvättmedel (Dessutom miljöneutralt)
bokpaket
blommor i våra blomlådor – äntligen!
doften av lavendel
en ståtlig lilja i kruka
parasoll
grillade majskolvar
nedtrappning inför semestern …
… och lugnet som infinner sig …
… samt lusten för projekt som då orkar ta plats
en dag tillsammans med tre sjungande ungdomar
en grå dag med många soliga stunder
sambon som ställde upp som extra taxi när jag inte räckte till
boktips
en vecka kvar till semestern













14 kommentarer:

  1. Mycket sommar här och kan nästan ana att du närmar dig ett semestertempo. Visst känner man stor tacksamhet när det elektroniska höll trots vädrets makter. Önskar dig en bra ny vecka!

    SvaraRadera
  2. Sommar med lugnet som infinner sig och orken /lusten att ta tag i projekt känner jag också nu
    Dessa musikaliska ungdomar, det gör en glad, vi hade våra "trubadurer" på midsommar så mysigt :)
    Önskar dig en bra start på nya veckan
    Kramisar

    SvaraRadera
  3. Så oändligt mycket det finns att känna tacksamhet för, det syns tydligt i din lista här. Och bilden med den vackra texten känner jag tacksamhet över att kunna se och ta till mig, underbara ord verkligen. :)

    Veckan före semestern är en härlig vecka tycker jag. Då när all frihet ligger framför mig och bara väntar. Så som jag kunde känna mig när jag var barn och sommarlovet låg där öppet och orört väntande framför mig.

    Kram/Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Det märks att du börjat varva ned och att semestern väntar på dig. Å grillade majskolvar är det bästa jag vet med flingsalt och en smörklick på. Gud så sugen jag blev nu...

    SvaraRadera
  5. Blommor, lavendel och lite försmak av semestern, så härligt! Bra att varva ner innan man går på semester så inte första veckan går åt till nedvarvning :) Och parasoll skulle jag inte klara mig utan.
    Önskar dig en fin sista jobbar-vecka!

    SvaraRadera
  6. Så fint Tacksamhetsinlägg,härligt att lugnet infinner sig ♡ ...
    /Kram & ha dé så gott!

    SvaraRadera
  7. Den illustrationen skulle jag vilja ha som fondvägg ...

    SvaraRadera
  8. Mycket fint på din lista som vanligt.
    Började räkna på hur länge jag har kvar till semestern men det blev för deprimerande....

    SvaraRadera
  9. Vilken fin lista! Tänker särskilt på punkten trevlig paketutlämningspersonal......så stor skillnad det gör hur man blir bemött och hur man bemöter andra.
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  10. Jag stannar till vid doften av lavender och kan känna doften om jag blundar samtidigt ☺��

    SvaraRadera
  11. Å va gott med grillade majskolvar! :)
    Och att all elektronik höll var ju verkligen tur.
    Härligt att du haft en bra vecka som du snällt delar med dig av!

    SvaraRadera
  12. Lavendel, majskolv och en vecka kvar till semestern låter super, välvärd. Kul också att så många hänger med dig i tacksamhetens tecken.
    /Kiki

    SvaraRadera
  13. Låter som en bra vecka, och den tiden precis innan det är dag för ledighet är kanske den allra bästa!

    SvaraRadera