tisdag 2 juni 2015

Goodreads - och en "vinst"


Vad är Goodreads? De skriver själva så  här:

Goodreads is the world’s largest site for readers and book recommendations. Our mission is to help people find and share books they love. Goodreads launched in January 2007.

... d.v.s.:

Goodreads är världens största sajt för läsare och bokrekommendationer. Vår mission är att hjälpa människor hitta och dela med sig av böcker de älskar. Goodreads startade i januari 2007.

Läs mer om dem HÄR! 30 miljoner medlemmar - så de gör ju något rätt!
Registrera man sig hos dom kan man göra listor på vilka böcker man har, vill läsa eller ... ja, bara vill komma ihåg existerar. Man kan läsa recensioner som andra skrivit, och man kan skriva egna. Det är möjligt att skaffa läskompisar, vara med i bokcirklar och engagera sig i bokdiskussioner samt, vilket är anledningen till det här inlägget, registrera sig som intresserad av GiveAways. Oftast är det författare som vill sprida sin bok och sedan få god reklam för den fina läsupplevelsen som lägger upp sin egen bok som något man kan registrera sig som intresserad av att få. Det gjorde jag - lite på måfå - för vad är chansen, liksom?
Men, si, chanses fanns - och nu ligger den här hos mig. Kom idag.


Läs om Svedd av Sandra Gustafsson HÄR!

Återkommer med mer lite om boken när jag läst den :) 









4 kommentarer:

  1. Smart Eva, väldigt smart. Tack för tipset och de fina bilderna:-)

    Ska genast kolla sajten - i det här fallet är gratis ju faktiskt bra!

    SvaraRadera
  2. Jag har inte riktigt kommit igång med att använda den siten, men det här lockar ju!

    SvaraRadera
  3. Allt är på engelska och då får jag inte ut lika mycket att vara med via denna sajt *tyvärr* Vet att jag anmälde mig en gång till en sajt men gick ganska så snabbt ur den. Fanns böcker på svenska men ... Många intressen och mer intressen tar ännu mera av tid *ler* Tack ändå för boktips och tips på denna sajt/ kram

    SvaraRadera
  4. Vilket bra tips! Och grattis! :-)

    SvaraRadera