måndag 22 juni 2015

Tacksamhet ... and a quote


Under den här bilden återkommer, varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. 
Gör du något liknande?  :) Länka gärna via InLinks nedan så vi kan hitta varandra!  
Tillsammans gör vi vardagen ljusare!


3918 – 3941


Att det finns sommarjobb – få, men dock
planeringsdagar – även om det känns underligt att fylla på i 2016 års kalender
boksnack
filtar när man inte vill gå in, för nu SKA det vara sommar
låååång sovmorgon
återträff
dela pizza
jordgubbar
vitt vin
räkor – direkt från båten
handskrivna brev med betydelse
bokläsardag
Cruising …
… och vägvaktande som gick bra och var roligt med …
… trevliga husägare som lånade ut stolar och erbjöd både kaffe och vatten
svarta moln so m gled förbi i ytterkant
regnkläder när en del moln missade ytterkanten
Lunch på verandan
… och fika på densamma
dammsugare
solskydd
flugsmällare
trädgårdshandskar













14 kommentarer:

  1. Ja vad hade man gjort utan dammsugaren? Att kunna sitta ute och äta, det är sommar och det är verkligen ljusglimtar att tacka för. Det märks ännu mer nu när vädret varit svalt. Kram Eva!

    SvaraRadera
  2. Mums så gott - karelska piroger, vitt vin, jordgubbar och räkor! Och jag håller med dig - de ska vara sommar nu. Hade laddat med vinterjacka för jag tänkte att ute ska jag vara under midsommarhelgen... men finvädret kom så nu åker vinterjackan bort. ;-) Fin ny vecka till dig och tack för att du ordnat den här tacksamhetsutmaningen.

    SvaraRadera
  3. De fyra sista punkterna är riktiga bra att ha saker att vara tacksam för! Vin, jordgubbar och räkor är inte heller så tokigt! :)

    SvaraRadera
  4. Precis som Gärdsmygens tacksamhetslista så präglas även din lista av semester och sommar.
    Just frukost och fika ute på verandan/balkongen - det är sommar för mig:-)

    Fortsätt och njut!

    SvaraRadera
  5. Ja vad skulle man gjort utan flugsmällare?!? Och vitt vin?!? Och räkor?!?

    SvaraRadera
  6. Handskrivna brev , vad underbart man saknar att få annat än reklam o räkningar ;) i brevlådan ... Inte många som skriver så längre utan man mailar allt ...
    Vin och räkor såååå gott !!!!
    Sommarkvällar ute med filtar mysigt :)
    Mysig lista
    Önskar dig en härlig start på nya veckan
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hoppas du haft en skön midsommar! Filtar behövs verkligen! Och handskrivna brev är något speciellt med, skriver fortfarande vykort när vi är borta men brev blir inte ofta nu för tiden... Vad bra att molnen gled förbi!
    Många utmaningar har ju som en logga, jag tog din fina bild och la in din länk i, hoppas det är ok, hojta till annars så tar jag bort den :)

    SvaraRadera
  8. Karelska Piroger var bara så mummigt goda *mer än goda*
    Detta med tacksamhet kan jag inte läsa mig mätt på och läser och suger på varje fint ord som du har skrivit om tacksamhet. Min tacksamhet kom idag istället för jag ville att många skulle läsa gårdagens inlägg om Jens e-bok/ kram

    SvaraRadera
  9. Ja nu skall det vara sommar :) Fast jag skall inte klaga, vi har haft bra dagar här. Fast idag är dte regn men då kan jag alltid krypa upp i soffan med virkningen :)

    SvaraRadera
  10. Mysig lista ♡ ...
    Ha det riktigt gott!

    /Kram

    SvaraRadera
  11. Så många härliga saker du skrivit i din tacksamhetslista! Dammsugare och trädgårdshandskar, räkor direkt från båten, det låter underbart alltsammans i din lista!

    Kram/Anna-Karin

    SvaraRadera
  12. Oj va mycket fint du har haft veckan som var.
    Lång sovmorgon är ju riktigt härligt.
    Och en sån sak som dammsugare som man tar för givet.
    Jag märkte hur viktigt det är när våran gick sönder!
    Jag nickar instämmande till allt! :)
    Kram på dig och ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  13. Hoppas du haft en skön midsommarhelg.
    Så kul att du citerar Roald Dahl efter att jag precis läst en av hans böcker. Älskar sån där synk.
    /Kiki

    SvaraRadera
  14. Härligt med all tacksamhet!
    Så sant så sant, det man inte tror på, det finns inte heller.

    SvaraRadera