måndag 8 juni 2015

Tacksamhet ... och; fler tänker som vi :)


Under den här bilden återkommer, varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. 
Gör du något liknande?  :) Länka gärna via InLinks nedan så vi kan hitta varandra!  
Tillsammans gör vi vardagen ljusare!


3856 – 3895

Ledig måndag
återvinning på tippen
korvgrillning
trevlig jobb-lunch
duvor till dopträdet
mangeln fick ett nytt hem och jag fick plats i städskåpet (ja, inte bokstavligt talat då ;))
regntät jacka
stövlar
kontorsplanering med kaffepaus
LEGO för små flinka händer
orkidé
leksaksbilslek i kyrkogången
en ljus begravning
solosång
en farfar i barnbarnets hatt
fyrhändigt pianospel
vackra begravningsblommor
trevlig samling 
fruktsallad
bärhjälp
liljor i kruka
studentfirande
goda ostar …
… och trevligt sällskap
utomhuslunch med solen i ryggen
Kaffe ”på maten”
att slippa orientera
korv-moj-mat … ibland
smågodis för 6.72:-, precis vad jag behövde
att äntligen få upp värmen efter blåsiga timmar utomhus
promenad
snart ingådda vandringsskor
söndagsöppen affär
uppskattad rabarberpaj med vaniljsås
att kunna ge bort rabarber
prata med pappa
boka biobiljetter
bjuda in till båttur
rådjur i trädgården (den åt bara det den fick)
renbäddad säng + nyduschad Eva = extra skön sänggång












11 kommentarer:

  1. Så mycket fint i din lista. Tänker att du verkligen lyft fram de där dagliga som är så lätt att glömma hur viktiga de är att känna tacksamhet över. Renbäddat och nyduschad tänk så härligt det är. Och att kunna ge bort rabarber - lycka också för den som får. Önskar dig en fin ny vecka Eva.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som svar: I morgon är studenten hos mig alldeles nybakad och fylld med tankar om framtiden. :-)

      Radera
  2. Härlig lista! Och den där sista punkten håller jag verkligen med om! Ännu skönare att krypa ner i en renbäddad säng med manglade lakan men det gör du inte nu längre om jag tolkade listan rätt?!?
    Ha en härlig måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vill veta mera om duvor till dopträdet ... låter intressant!
    Gillar dessa inlägg där man ser vad man har mycket att vara tacksam för.
    En del bara klagar och klagar och ser inte allt som är gratis och bra /kram

    Ps Ha en bra dag

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig lista :)
    Och få en mangel är ju underbart för det finns inget bättre en nymanglade sängkläder :)
    Önskar dig en underbar start på veckan
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag hittade till din blogg från Spanaren. Vilken underbar idé att samla sin tacksamhet i sin blogg regelbundet. Härligt att läsa din lista här som innehåller tacksamhet över allt som livet kan bjuda, också i det tunga kan man känna tacksamhet, det är fint tycker jag.

    Nu fick jag lust att blogga om något som jag känner tacksamhet över just nu. Kika gärna in och läs om du har lust.

    Kram/Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Rabarberpaj - mums!
    Å rådjuren i trädgården måste du ju bara dokumentera = bevisa att de verkligen bara åt det de fick göra;-)
    Åsså skrattade jag gott åt den nyduschade Eva i den nybäddade sängen:-)))

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig och lång lista! En del får mej verkligen att dra på smilbanden, som farfar i barnbarnets hatt och att du äntligen får plats i städskåpet........;).
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  8. Ja visst bör vi göra tacksamheten till en livsstil!! Min son är duktig på det och jag lär mig hela tiden...
    SÅ många saker på din lista! Jag blir lika glad av andras listor som att göra en egen. Och idag hoppar jag faktiskt min egna, har försökt blogga ikapp lite efter helgen, men mer än två inlägg orkade jag inte :)

    SvaraRadera
  9. Det är ett tag sedan jag länkade min tacksamhetslista och nu vet jag inte hur jag ska gå till väga, det är så att jag har skapat en ny bloggtitel och min gamla . 6 är oaktuell. Hur gör jag för att skapa en ny län och ta boer den gamla ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kopiera webbadressen till ditt inlägg från webbadressfönstret i din webbläsare och klistra in den i alternativet URL när du klickat på den blå knappen! :) Ska fungera! Den gamla kanske kommer att synas som alternativ i "rullgardinen som bildas när du klickar i dylika rutor framöver - men den är bara att ignorera!
      Kul att du vill!

      Radera