måndag 12 oktober 2015

Tacksamhet ... och inspiration


Under den här bilden återkommer, varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. 
Gör du något liknande?  :) Länka gärna via InLinks nedan så vi kan hitta varandra!  
Tillsammans gör vi vardagen ljusare!


4262 – 4279


Första besiktningen av Angus gick bra
ugglor
korv stroganoff
laga mat tillsammans
bibeln
mysigt planeringsmöte på mattan i koret
delat godis
gemenskap kring frälsarkransen
sällskap i bilen
fika för 50 pers
Lunch med kollegor
vila
frukostmöte
hemmajobba
bra rabatt på kökselektronik
hemma-helg
storkok = många matlådor
råstekt potatis






Här om dagen fann jag den här underbara bilden på Facebook:


... och delade den.
En vän visste vem kvinnan är:

Rowena Cade, 1893 – 1983, läs om henne HÄR!
Hon byggde en teater i sin klippiga trädgård. 
Inte vilken teater som helst:





Gå på tur i teatern med Googles 360-graders panorama HÄR!





11 kommentarer:

  1. Vilken härlig lista och alldeles underbar kvinna, ett nytt ställe att åka till kände jag direkt.
    Mysigt med frukostmöte, sällskap i bilen
    Låter som en perfekt vecka
    Stor kram och TACK Eva, det här är verkligen ngt jag får mig en tankeställare och tillbakablick av varje vecka
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  2. Haha, jag tänker också bli en "crazy book lady". Eller det kanske jag redan är. ;) Fast jag brukar ju hävda att jag tänker bli som Miss Marple fast minus alla brott förstås. En kombination får det bli. ;)

    Tack för din härliga lista Eva och en riktigt fin måndag till dig.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar dam! Kul att läsa om henne. Och vilken fin lista du har, så klokt att notera de saker man är tacksam för, då hamnar fokus på en positiv inställning istället för tvärtom.

    SvaraRadera
  4. Så nu vet jag vad din bil heter - Angus! Coolt namn för en bil. Vår heter Tintin;-)

    Åsså dreglar jag vid tanke på råstekt potatis:-)

    SvaraRadera
  5. Vilken kreativ dam! Fantastiskt.
    Måste säga att jag blev lite nyfiken - första besiktningen av Angus? Tror jag har missat något. Fin lista med många intressanta infallsvinklar. Tack för den här utmaningen! Vissa veckor får man tänka till lite extra och det är nyttigt. ;-)

    SvaraRadera
  6. Mycket mat i listan den här veckan!
    Gottigt! :)
    Och härligt att Angus blivit så stor att det är dags för första besiktningen! ;)
    Ha en fortsatt skön kväll.
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Vilken cool kvinna! Jag är både en crazy book lady och en crazy cat lady, det är karriärer som funkar bra tillsammans!

    SvaraRadera
  8. Vilken häftig kvinna och teater!!!
    Fin lista som vanligt. Matlådor är väldigt skönt att ha i frysen! Sällskap i bilen är bra, då somnar man inte. Delat godis, ja det kan ju bero på vem man delar med, min man slukar i sig allt så fort så då hinner jag inte med :) Skönt att bilen gick igenom, bara att tuta och köra ett år till. Ha en skön vecka!!

    SvaraRadera
  9. Oj, oj vilken dam...det är en förebild det.
    /Kiki

    SvaraRadera
  10. Härlig lista! God mat hör till guldkornen i vardagen helt klart! Laga mat tillsammans är så mysigt! Ha en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Den teatern hade jag kunnat få biljetter till förra sommaren, men mina vänner från Yorkshire ville inte gå, så då skippade jag det ... suck. Men det blir väl fler tillfällen.

    SvaraRadera