måndag 10 oktober 2016

Tacksamhet ...


Under den här bilden återkommer, varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. 
Gör du något liknande?  :) Länka gärna via InLinks nedan så vi kan hitta varandra!  
Tillsammans gör vi vardagen ljusare!


Nya bekanta
Delas oro
promenad i samtal
couscous
Förväntan
sånger
Isskrapa
choklad-drömmar
hitta lösningar
”bollplank”
barnkonventionen
frågor
att kunna säga ”jag vet inte”
bön
levande ljus
gemensam tystnad …
… och tyst gemenskap
sköna människor
äggmacka
hårtofsar
lagad lunch på läger
gratis wi-fi
att sträcka på sig
konfirmander
samarbetsglädje
löften
vitaminer






I Svenska Kyrkan var söndagens rubrik Tacksägelse igår.
Jag tänkte på er alla då - och vad vi gör här-
och hur viktigt det är på så många sätt

Herregud&Co har satt ord på det så bra!

Kram!








6 kommentarer:

  1. Det är så mycket härligt på din lista! Gemensam tystnad og tyst gemenskap är rätt bra många gånger. Det samma är det att säga att man inte vet... Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Otroligt fin och blandad lista som verkligen visar hur tacksam du är över allt. Både smått och stort.
    Texten i bilden är ju också otroligt tänkvärd! Tack Eva gör dina, alltid så fina, listor. Kram! ❤

    SvaraRadera
  3. Lång och blandad lista som alltid här hos dig. Fastnar på couscous som jag älskar, isskrapa som jag förhoppningsvis inte behöver använda på ett tag, trots att jag precis köpte en ny då den gamla var sönder. Å gratis wifi, ja, man är ju handikappad utan wifi, eller hur1?

    SvaraRadera
  4. Nya bekanta låter trevligt och spännande! Att kunna dela sin oro betyder mycket, den blir ju förhoppningsvis lite mindre då. Isskrapan har jag inte behövt använda ännu då jag mest jobbat kvällar. Fin lista som alltid! Kram

    SvaraRadera
  5. Samarbetsglädje inte fy skam kan väl hamna i samma fack som sköna människor. Det brukar flyta på rätt bra då :) Levande ljus perioden ökar just nu... Nu vart jag bestämt sugen på en äggmacka!

    SvaraRadera
  6. Du och din blogg Eva är jag tacksam över - lite långt mellan gångerna jag kommer in men ändå! Instämmer med Åke här ovan om samarbetsglädje i samma fack som sköna människor!
    Må gott Eva!

    SvaraRadera