tisdag 22 augusti 2017

10 x 4 upphöjt till oändligt trevligt

I torsdags hämtade vi en buss och en bil från den lokala bilhandlarna - förmedlade hyrbilar från hyrbilsbolaget Biliv. Inte meningen att göra reklam - men när kyrkan ska ut på tur är det väl roligt att vi hyr från ett bolag som heter Biliv ;)

10 ledare - ideella och anställda - i diverse åldrar. Gemensamt är att vi trivs ihop och har konfirmander tillsammans. Den här resan tillsammans vara alla så väldigt värda.

Vi började med Gränna. Där hade jag inte varit på många år. Hade glömt hur mysigt det är. I alla fall när värsta turistsäsongen är över ;) Här noterades godaste hallonsorbeten och smaskiga polkagrisar med flädersmak.

Första natten sov vi i stugor vid Bergs slussar. Mat åt vi nere i Linköping.

På fredagen startade vi tidigt och åt frukost på Donken. Bukfylla. Ingen direkt kulinarisk upplevelse.

Sedan bar det av till Kolmården. Här hade vi bokat en tvådagars på djurparken med övernattning på Safari Camp.
Vilken upplevelse! Bara tänk er att sitta och mysa runt en lägereld med giraff ätandes endast 15 meter bort samtidigt som man hör lejonen "prata" med varandra. Himla häftigt!

På morgonen efter övernattningen i tält fick vi tillgång till Vildmarkshotellets spaavdelning innan vi hade vår sista dag i parken. Trötta och nöjda handlade vi middag och frukost på en affär i Linkan innan vi for till vår övernattning vid Bergs slussar igen. Där hade vi en kväll med promenad och "eftersnack". Sedan sov vi gott!

På söndagen hade vi lite sovmorgon. Vi firade mässa i Linköpings Domkyrka, fikade på urmysiga Dahlbergs Café i Gamla Linköping och var på ett (nästan) obligatoriskt besök hos Cloetta innan vi begav oss av hemåt. Sen lunch vid Brahe Hus. Tankade i Falköping (både bil och människor). Landade hemma i soffan vid halv nio. Nöjd!

Igår flyttpackade jag. Snacka om kontraster!

1. Vilken trevlig resa! Gränna är en riktig pärla så här efter den största turistinvasionen och Gamla Linköping är inte heller fel :) Häftigt att övernatt bland djuren där på Safari Camp - det skulle jag kunna tänka mig, men det känns lite när hem :) Härliga bilder!

2. Härligt när allt flyter på och när allt blir så bra! Så där RIKTIGT bra! Plocka fram de känslorna när du står där med alla flyttkartonger.

3. Låter som en kanonresa och trevligt har ni tillsammans. Bara det är guld värt.
    Kram!

4. Gamla Linköping är fint. Jag var och fikade hos Ragnar för några år sedan :-)

5. Vilken fin långhelg det måste ha varit!

6. Låter som en härlig långhelg - minus övernattning i tält då;-) Gränna är en otroligt mysig liten stad med sina kullerstensgator:-) Kolmården har jag faktiskt aldrig varit på - ooooops!

PS. Det gick snabbt med flytten från villa till lägenhet! Grattis!!! DS.

7. Safari Campen har jag kikat på många gånger, vet några som skulle uppskatta den. Kanske att man skulle göra slag i saken?

Härlig blandning av upplevelser, det är nog bara den där frukosten jag skulle avstå. Cloetta däremot är ett måste ;-)