måndag 14 augusti 2017

Sura listan v. Eva


The Fat Lady Sings påminde mig om en Sur-Lista jag läst hos Underbara Clara - så här kommer min version. Bara för att. Man kan inte vara glad och trevlig hela tiden 😉

Obehagligaste jag vet:
Känslan jag får leva med om jag inte sa ifrån när jag kunde. Ni vet när den där någon sa något så urbota dumt och/eller kränkande till/om någon annan och man inte fann sig, där och då. DEN känslan.

Absolut inte min killtyp:
Den där som säger Lilla Gumman och ska mansplaina allt. Fy bövelen, rent ut sagt!

Äckligaste mat jag vet: 

När jag var liten var det paltbröd. Det har jag inte ätit sedan jag nästan spydde ner min mamma och sedan fick löfte om att slippa det i all framtid. Nu? Äter nog det mesta … och låter bli sådant jag tror att jag inte skulle gilla. 
DET lätt tråkigt. Gör jag verkligen så? Kanske. Usch. Det ska jag sluta med.

Blir arg på: 
Människor som bara rabiat skäller/gnäller på utan att lyssna. De "vet hur det är" OCH vad alla tycker, tänker och egentligen menar, och alla andra ska bara vara tysta. Hör de något någon annan säger så vänder de på det och påstår att man sa det de vill vara arga på. Fruktansvärt.

Sämsta bok jag läst: 
Riktigt dåliga böcker läser jag inte ut. Gillar inte moderna svenska deckare där detektiven är en gammal alkis vars fru nu är gift med en yngre man och har tre små barn samtidigt som fallet handlar om en prostituerad som detektiven ändå känner samhörighet med … Ja, ni fattar genren!

Något som får mig att byta radiokanal:
 
P4:as pladdrande lokalradioreportrar som inte riktigt kan låta bli att göra sig lustiga på andra bekostnad – de får mig att byta kanal, eller, helt enkelt, sätta på en ljudbok istället. Det har varit mycket ljudböcker på sistone.

Sist jag ville ta till knytnävarna: 
Det minns jag inte. Har nog aldrig velat. Även om jag kan njuta av tankar som att ge någon en High Five, Med en stol, I ansiktet. … men jag menar det nog egentligen aldrig ... inte bokstavligt.

Sämsta serien jag nyligen sett: 
Oj, de är många. Ja, inte som jag sett hela serien av alltså – men ett avsnitt eller två och sedan gett upp. Men … Santa Clara Diet kommer ju osökt i tanken.

Fulaste plagg jag vet: 
Det är inte ett plagg som kommer i tanken när jag läser detta utan ett skodon: Foppa-tofflan. Extra ful med fluff. Extra, EXTRA ful med leopardmönstrat fluff.

Äckligaste drycken: 
Nu har jag inte provat allt – men energi-drycker är över lag vansinnigt äckligt. Whiskey är inte heller gott … eller, jo, kanske lite – men inte halsbrännan som följer som ett brev på posten (innan post nord, när posten funkade).

Sämsta karaktär i film eller TV-serie:
 
…? Det är nog de jag ignorerar så pass att jag tappar tråden och en serie blir dålig ;) Kan inte komma på någon – men jag vet att de finns där.

Det skriker jag när jag blir arg:
 
Jag försöker verkligen låta bli att skrika något över huvud taget – speciellt om det är på jobbet … Men, jag har ju grekiskan att ta till :) vad är det första man lär sig på nya språk? Oftast de grövsta svordomarna. Så, ja, de kan jag.
Men, ärligt. Ett gött F*N, med eftertryck – det känns rätt bra!











10 kommentarer:

  1. Den listan tror jag nog att jag knycker när jag får min dator tillbaka!
    Håller helt med dig om Foppatofflor och whiskey, eller sprit rent allmänt.

    SvaraRadera
  2. Foppatofflor är asfula. Men eftersom jag tillbringar mina helger iförd ett par lila sådana kändes det illojalt att nämna dem. För även om de är så fula att ögonen tåras, är de ju sköna.

    SvaraRadera
  3. Ja, där fick jag veta mer om dej, kul!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Kan man se fram mot Glada listan från dig också???

    SvaraRadera
  5. Helt underbar lista !!!
    och kommer absolut låna den om det är ok !!
    KRAMISAR

    SvaraRadera
    Svar
    1. måste dock säga att santa claras diet skrattade vi åt och tyckte var riktigt sjukt rolig men så såg vi bara ett par avsnitt också tröttnar fort då det inte är spännande eller givande på ngt sätt ;)
      ska försöka hinna med min lista också idag.. då jag har internet ;)
      KRAMISAR

      Radera
  6. Så oväntat med en sur lista hos dig! Någon sådan kommer inte hos mig, men de få gånger jag svär gör jag det på tyska - till Lillhunkens storögda förvåning (eftersom vi var i Tyskland just då). Och nej, jag har aldrig läst tyska.

    SvaraRadera
  7. Spännande lista! Nu ska jag fundera om jag ska göra en också :)

    SvaraRadera
  8. Vilken rolig läsning och jag tycker ganska lika dig på många punkter :)

    SvaraRadera
  9. Kul lista o lite ovanlig.
    Trevlig blogg, jag halkade in på ett bananskal.
    Kramiz

    SvaraRadera