måndag 25 september 2017

Tacksamhet ...


Under den här bilden återkommer, varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. 
Gör du något liknande?  :) Länka gärna via InLinks nedan så vi kan hitta varandra!  
Tillsammans gör vi vardagen ljusare!

Nya rutiner
spännram från IKEA som gör ett snyggt tyg till tavla
min man
datorexpert på hemmaplan
nya, snygga soffbord
svenska äpplen
årets första äppelpaj med vaniljsås
promenader
en dag med D.y.
D.y.'s planerade resa till D.ä. 
gångavstånd till bion
vegansk lasagne som blev riktigt god
en solig hösteftermiddag
en fin ledig helg - den sista innan november
rena glasögon
mina bokhyllor 
lättstädad lägenhet
blommande  porslinsblomma
prunkande orkideer
frukost





Landa, ja. Det har jag inte gjort ännu.
Så bloggen ... ja, den är inte ett dåligt samvete - men jag saknar den ... eller, i alla fall de lugna stunderna som jag hade när jag satt vid datorn och ägnade mig åt den. 
Det är möe nu. Full rulle på jobbet med olika föreläsningar (vilket, av någon konstig anledning alltid betyder en tur till Göteborg), extra möten på jobbet och vanlig verksamhet som rullar på. Hemma små-fixar vi fortfarande. Allt har sin tid och allt tar tid. 

Nåväl. Livet är gott. Det är ju huvudsaken.
Hoppas ni har det minst lika bra!











7 kommentarer:

  1. Faktum är att du ger mig tacksamhet!
    Kram för det :-)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig om att det är avkopplande och skönt att sätta sig vid bloggen men det finns tider då den får ligga och vila.
    Fin tacksamhetslista och jag log vid raden "min man" Härligt !

    SvaraRadera
  3. Skönt att livet är gott! Förra lördagen grät jag av lycka och det kändes underbart!!! Så underbart glad för de framsteg sonen gjort sedan förra lördagen.
    Det jag fastnar mest på i din lista är "min man", så härligt det måste kännas att få säga det!! Önskar dig en riktigt skön vecka, med eller utan blogg. Kram

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Har alltid trott att en lägenhet betyder mindre jobb än att ha hus med trädgård etc. etc. Men du verkar känna precis tvärtom. Men det är klart, ni har säkert massvis med ouppackade flyttkartonger som blänger på er;-)
    Å jag håller med Mia - fastnade också på "min man". Minns när jag efter 34 års samboskap sa det för första gången. Det var en konstig men så himla skön känsla:-)

    PS. Nu när du har flyttat till "storstan" så är det ju bara bra med resor till Göteborg, som jag antar är ännu större än stan du har flyttat till. Hoppas stan ligger närmare Göteborg också... DS.

    SvaraRadera
  5. Så länge du har det bra... ;)

    SvaraRadera
  6. Både att ha en alldeles egen man och att ha en datorexpert hemmavid är otroligt trivsamt.
    Sista lediga helgen före november lät lite jobbigt, tur att du fick se solen! Men kanske att du är ledig någon vardag istället? Så har ju jag det, kan ta helg på en vardag om jag vill.
    Äpplen och äppelpaj, det är två sanna höstlyckor!

    SvaraRadera
  7. Älskar dina tacksamhetsrader. Behöver dom för att bli påmind om hur mycket jag har att vara tacksam för. Man har lätt att glömma allt det braiga i ens liv. Tack för dina tacksamhets inlägg :)

    SvaraRadera