torsdag 14 september 2017

Dags att landa




Nu har vi flyttat. Vilken vecka! Vilka människor som var med oss! Vi är så väldigt tacksamma och lyckliga för vännerna som hjälpte till! Hjälpte till? Det låter som om vi två än då gjorde det mesta - men så var det verkligen inte. De flyttade och vi hjälpte till - det är nog närmare sanningen!

Nu är vi alltså "stassbor" - det har jag nog inte fattat än men det ingår i att landa, och det ska vi börja med nu.
I förrgår åkte jag på konferens i Göteborg och igår var första dagen jag åkte hem från jobbet till nya lägenheten. Konstig, men bra, känsla :)
Idag ska jag prova på den vanliga pendlingsturen - den som ska bli min vardag!


Tacksamhets-inlägg (eller andra inlägg heller, för den delen) blev det inget den här veckan. Livet har tagit plats :) och det har varit skönt så.

Hoppas allt är bra med er. Nu ska jag så sakteliga hälsa på hos er alla! 

Allt gott!







8 kommentarer:

  1. Mycket jobb med flyttning, både före och efter. Hoppas ni kommer att trivas. Här är en till som behöver landa, tror jag håller på att gå in i väggen.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Skönt att ni är på plats! Det värsta tycker jag är att avsluta allt det gamla. Det nya kan man ta tag i lite pö om pö. Kram

    SvaraRadera
  3. Flytta är allt en jobbig process på många sätt. Men oftast är det ändå kul med nytt! Det spelar ju också in om det är självvalt eller för att man av olika anledningar måste.

    Grattis till landningen!

    SvaraRadera
  4. Flytten verkar ha gått riktigt smidigt med vännernas hjälp. Skönt! Hoppas du och din man kommer att stortrivas som "stassbor" och i den nya lägenheten!

    SvaraRadera
  5. Så jätteskönt att ha så många fina vänner som ställer upp när man behöver dem! De är guld värda! Tänk vad spännande, ett nytt kapitel av ert liv. Och dessutom som nygift, grattis igen!!! Tänk att det till och med kan vara spännande att åka kommunalt till och från jobbet. Önskar dig och din man all lycka med fortsättningen av ert liv!!!

    SvaraRadera
  6. Skönt när man har människor kring sig som hjälper till vid flytt. Stort lycka till med allt

    SvaraRadera
  7. Har du börjat vänja dig vid nya resvägen än? Jag tränar fortfarande på de nya stationer som byggts för pendeltågen här. Har i alla fall lärt mig hur jag ska gå för att snabbast komma till Gamla Stan numera, övrigt får komma steg för steg när det behövs. Hjärngympa!

    SvaraRadera
  8. Skönt med vänner som ställer upp när man som mest behöver dem :) Lycka till i nya boendet!

    SvaraRadera