måndag 28 maj 2018

Tacksamhet ...


Under den här bilden återkommer, varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. 
Gör du något liknande?  :) Länka gärna via InLinks nedan så vi kan hitta varandra!  
Tillsammans gör vi vardagen ljusare!

kunna jobba hemifrån ibland
den årliga besiktningen av mig avklarad med fina betyg
avokado
nödvändiga diskussioner som blir av
frustration ... så länge man orkar bli upprörd är det bra
att kunna öppna korsdrag
besök i klasserna inför kommande läsårs konfirmandträffar
träffa "kändisar" i korridorerna
ny frys
bio x2 ...
... med ac
vila
vår uteplats som artar sig fint
betalda räkningar
semestern som närmar sig
lugnet som  lägger sig 
konfirmerade ungdomar
vind






Just så är det. 
och det kan kännas mycket bra :)
Så, alla ni som inte tycker att man ska se tillbaka utan bara rikta blicken framåt,
ni missar kanske, något.


Önskar er en fin ny vecka!






9 kommentarer:

  1. Blir lite avis: ny frys. Vill också ha! Ny kyl också! En som är i normal höjd där jag inte behöver krypa på knäna för att komma åt allt. Både kyl och frys är små här och står under arbetsbänken i köket - riktigt obekvämt.

    Varför ska man inte se bakåt? Alla ska ju göra så mycket hela tiden och vad är vitsen om man sedan inte kan tänka och minnas det man gjort?

    SvaraRadera
  2. Korsdrag, vind - ack så behövligt ibland. Att möta gamla vänner i korridorerna måste vara kul!
    Jag har ett barnbarn som konfirmeras i augusti.
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  3. Att kunna jobba hemifrån måste vara skönt. Det skulle jag också vilja. Avokado är ju så gott i alla dess former.

    SvaraRadera
  4. Just att fundera över det som varit och även blicka framåt tror jag blir en bra mix. Något tar man med sig av de erfarenheter man gjort.
    Bilden tycker jag om . Den är talande även för mig.
    Vilken fin vecka du haft och mycket att ta med dig vidare finns det.
    Önskar dig ännu en bra vecka.
    (Jag brukar fundera varje dag över minst tre saker som jag tycker varit extra bra. Ger mig extra energi..)

    SvaraRadera
  5. Stort GRATTIS till MVG av besiktningen! Bra jobbat där. Det kallas för förebyggande underhåll som man får igen sedan.
    Vind tänkte jag på idag faktiskt. Vi är ju inne i vår tredje vecka med strålande solsken om varma dagstemperaturer. Idag fläktade det lite grand, och det kändes riktigt skönt måste jag säga.

    PS. Tycker om tillbakablick, speciellt med lite "distans". DS.

    SvaraRadera
  6. En helt underbar lista Eva :)

    SvaraRadera
  7. En helt fantastisk lista med så mycket härligt. Bäst är förstås att du blev godkänd! Älskar avokado. I Sydamerika var de 3 ggr så stora som här så vi köpte ofta till lunch. Skönt att kunna jobba hemma ibland. Kul att uteplatsen börjar komma i ordning nu. Ni trivs väl också med ert nya boende. Tänk om man hade ångrat sig... Kan vara bra att stanna upp och reflektera ibland.
    Nu (igår) har lillebror kommit. Jag har just nattat Charles som bor hos oss. Har bara sett bilder på det lilla underverket men får troligtvis träffa dem imorgon. Kram

    SvaraRadera
  8. Klokt sagt av Tiger!
    Jag är tacksam att äntligen solen kommit till Wales.
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  9. Att se tillbaka - där är ju bloggen så bra! :-)

    SvaraRadera