söndag 29 april 2012

Fototriss - Text i bild













42 kommentarer:

  1. Sista bilden var ju lite humoristisk måste jag ju säga. :-D

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder - den sista är väldigt bra... nu undrar jag bara om de är läskunniga de små trädgårdsmarodörerna :)

    SvaraRadera
  3. Fyrbilden med tillhörande vackra text tycker jag är toppenfin! Ett bra exempel på hur bild och text förstärker varandra.

    Glad söndag!

    SvaraRadera
  4. Fina bilder som får mig att längta till sommaren. Den sista var ju för rolig... :)

    SvaraRadera
  5. Ha, ha, hi, hi, Förbudsskylten, underbar. Friska Fläktar kommer jag ihåg, finns de fortfarande kvar? Fyren är bara sååå vacker!

    SvaraRadera
  6. Snyggt trissat. Speciellt sista bilden är ju rolig!

    SvaraRadera
  7. Jag kom att tänka på den där med att man ska äta morötter, det är bra för synen. -Jag har i alla fall ännu inte sett en kanin med glasögon! (Men även om nu kanske kaninerna har bra syn så vet jag ju förstås inte om det är läskunniga :-)

    SvaraRadera
  8. Fastnade direkt för första bilden, fin triss.

    SvaraRadera
  9. Fin triss med både nostalgi och humor! Sita bilden får ett extra plus - läskunniga harar o kaniner?!

    SvaraRadera
  10. Hahahaaa härlig sista bild. Hoppas att den funkar! :)

    SvaraRadera
  11. Friska fläktar både i godiset och fyren, vackert! Roligt med förbudsskylten, den har nog effekt ;0)

    SvaraRadera
  12. Haha bild tre var dagens bästa, undrar om dom kan läsa;-)
    Ha en skön lördag;-)

    SvaraRadera
  13. Flotte billeder, jeg vidste ikke at harer kan læse ;-)

    SvaraRadera
  14. Den sista bilden var riktigt kul!

    Här på Gotland har vi förr haft en enorm massa rabbis (kaniner) och då skulle det nog ha behövts en så skylt, för de käkade upp och förstörde båda grödor, skogsplanteringar och trädgårdsanläggningar. Nu är beståndet decimerat p g a myxomatos.

    SvaraRadera
  15. Vakkert :-) Men har harer og kaniner fått leseopplæring?
    Ha en fin dag :_)

    http://www.starbear.no/mormor/2012/04/29/fototriss-175/

    SvaraRadera
  16. Ja din triss ÄR en helt och hållet en frisk fläkt (som alltid)!

    SvaraRadera
  17. Vilka härliga bilder! Sista är bäst!

    SvaraRadera
  18. Jag hoppas verkligen att harar och kaniner är läskunniga. Jättekul.

    SvaraRadera
  19. Den sista skylten skulle jag velat ha på kolonin!

    SvaraRadera
  20. Hararna brukar kunna sköta sig, men kaninerna kan vara lite besvärliga :) Skön triss.

    SvaraRadera
  21. En riktig härlig triss med fina bilder!

    SvaraRadera
  22. En genomtänkt triss med fina bilder.

    Gillar speciellt den med fyren.
    Sista härlig humor.

    Du har rätt, texten var väl liten hos mej.

    Ha en trevlig valborg.
    // Lissen

    SvaraRadera
  23. Här gillar jag speciellt ettan! Färgglatt i den fina korgen.

    SvaraRadera
  24. Ja vad säger man.....Gillar helskarpt uppmaningen på sista skylten. Helt underbar!!!!
    Fina foton, en triss med humor och allvar.

    SvaraRadera
  25. Det här var en mycket trevlig triss. Den sista bilden...är den på riktigt....vore roligt att veta var de har läskunniga harar och kaniner?

    SvaraRadera
  26. Tvåan och trean är ju bara helt underbara, speciellt trean. Tack för det kvällsskrattet:-)

    SvaraRadera
  27. Herlig triss! Det siste skiltet var jo bare så kul!
    :)

    SvaraRadera
  28. Sista bilden är helt underbar! Trodde först att det skulle bli en nostalgitriss när jag såg första bilden, men det blev mer än så!

    SvaraRadera
  29. Tror minsann du har tagit några tabletter ur den asken...du är en frisk fläkt som ger mig skratt! Tänk att det finns läskunniga harar och kaniner!? ;-))

    SvaraRadera
  30. Undrar om harar och dess kusiner av kaniner kan läsa??? Den bilden med text smällde högst från denna triss:-)

    SvaraRadera
  31. Fina bilder av olika slag! Hjälper skylten?

    SvaraRadera
  32. Härlig triss, gillar första bilden, men sista skylten är ju något extra kul :)

    SvaraRadera
  33. Mycket snygg triss, älskar förstås den sista bilden på skylten!!

    SvaraRadera
  34. Sköna bilder och jag skrattar verkligen åt din sista. Nu får de gärna komma hem till mig och äta det de vill ... jag vill fota och bryr mig inte om det andra.

    SvaraRadera
  35. ooooh, den sista bilden är för underbar! tänk vilka positiva männsikor det finns... som tror att harar kan läsa... underbart!
    aino

    SvaraRadera
  36. Härlig triss. Hoppas kaninerna kan lesa...

    SvaraRadera
  37. Vackra bilder. Så fina =)

    SvaraRadera
  38. Ha, ha! Sista bilden är för underbar. Vi skulle ha en liknande fast med rådjur istället - de äter upp allt vi har i trädgården.

    SvaraRadera