tisdag 7 januari 2014

Som pärlor på en tråd


Idag börjar vardagen igen. Den vi kallar grå och tråkig.

Men, nej. 

Nu tänker jag inte alls tänka så.

Nytt försök.

Idag börjar vardagen igen. De tappra dagarna som är livet.
Dagarna som ger kontrast till de andra som vi minns som ljusare, festligare, gladare.
Det är vardagarna som fyller våra liv. Vardagarna som vi inte tar hand om riktigt och som vi ser ner på. Skulle vi bara ha ”de andra” dagarna i livet skulle det bli väldigt kort – och nyanslöst!

Så. Inställningen är allt! *peppar mig själv* Nu fortsätter livet med en vardag … och en till och en till … jag hoppas på många!



Önskar er alla fina dagar! 







5 kommentarer:

  1. Jag är en zombie, japp det är jag. Måste bero på långledigheten och väckerklockan som ringde mitt i natten;-)
    Vardagar är helt ok, bara det är helg snart igen... fyra dagar kvar bara;-)

    SvaraRadera
  2. Du har ju så rätt, men det är svårt att hålla modet uppe. Sa i höstas till en vän att jag önskar att himlen alltid var blå, då sa hon att vi snart skulle sluta uppskatta den så mycket om så var fallet. Jag tror hon har rätt.

    SvaraRadera
  3. Tack för dessa hoppingivande ord. Behövs en dag som denna.

    SvaraRadera
  4. Jag behöver hitta min energi, för om jag inte vore så trött så skulle faktiskt de här vardagarna vara som pärlor. Mitt nya jobb är kul!

    SvaraRadera
  5. oxveckorna… nu får vi knata på till påsk. det går det med, ska du se.
    aino

    SvaraRadera