lördag 8 februari 2014

Ibland ser man dem över allt!


Ja, ni vet, de där skyltarna som  får en att fundera över det stackars, misshandlade, Svenska språket!


Min hjärna var på ett exceptionellt ordhumör igår och reagerade på det mesta.
Här ovan ser ni något av allt den utsattes för - och det bara i  en affär!

En hel bukett med helger! Underbart!

Nästa vecka kanske det är KNÄN PÅ COOP FORUM?


Roligast hade jag åt Smakdemo! Tyvärr hittade jag inte den någon stans. Tänk att få se någon demonstrera smaker :) de använde nog hela kroppen för att klara det! Det retar mig att jag missade det!





8 kommentarer:

  1. På lidl som jag bevistaar en gång i veckan haar de inget sådant, däremot på ICA som jag bevistar en eller två ggr i månaden, där har de en massa grejer, man snubblar nästan på alla plakat, fast jag brukar inte kolla efter vad det står på dem, jag kanske skulle kolla nästa gång så kanske jag kan få mig ett gott skratt jag med ;)

    Ha en trevlig afton.

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Eller ja, man blir ju inte glad av misshandel direkt - även om det "bara" handlar om språket. Jag är ju också yrkesskadad och har lagt upp sådana skyltar ibland. Å Micke har faktiskt rätt. Hos Lidl finns det nästan inga skyltar alls medan ICAs väggar är fulla med olika affischer.
    Nu har du iaf inspirerat mig att leta "språkmissbruk";-)

    PS. Såg du mellanslaget mellan Smakdemo och utropstecknet;-) DS.

    SvaraRadera
  3. Din hjärna var verkligen i form :) Man väner sig vid massa skyltar och läser inte, men nu har du inspirerat mig :)

    SvaraRadera
  4. Haha, vad skönt att höra att jag inte är ensam om att reagera på sådana saker. ;)

    Njut av din helg Eva!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Hahaha, språkpolis i farten!

    SvaraRadera
  6. Underbart, Eva! Jag skrattar så att jag håller på att ramla av stolen. Såg för min inre syn hur smakdemon gick till, bättre än stand up alla gånger. Och helgbuketter skulle jag gärna investera i, massor av dem så att jag inte behöver jobba förrän nästa år. ;) Det här inlägget skulle passa perfekt på Skyltsöndag. Vore kul om du var med! Fixa bara en etikett och hojta så kommer jag springande och kollar. :)

    SvaraRadera
  7. Synd du missade för annars hade du kunnat berätta. Jag undrar.
    Visst är det kul med språk. :)

    SvaraRadera
  8. Hehe, de hittar på så mycket för att locka kunder, snart går de nog vilse i sin egen orddjungel :0)

    SvaraRadera