onsdag 26 mars 2014

Då så, då är det dags igen!


Lägerdags!
Fyra dygn till på ön. Lagad mat, kaffetermosar utan botten och ungdomar som testar allt - omedvetna om att allt de hittar på redan är gjort ... ibland av oss själva i vår gröna ungdom. De har kul och vi känner oss gamla, skakar på huvudet, med ett leende, och tar en kaffe till.

Jag ser fram emot trevliga dagar. Men mest ser jag fram emot måndag. Då tänker jag mig att det här är jag:


Kanske, tänker jag, evigt optimistisk, är det ett lugnt läger och jag hinner med att blogga ...
...men, svarar jag mig själv, realistiskt, det blir nog inte förrän på  måndag.

Men är man nyfiken kan man ju alltid se om det dyker upp något lägerkort på Instagram förstås, det händer ju: evatrillian

Saknar er redan! 









8 kommentarer:

  1. Låter som att du har det lugnt och skönt, du är snart hemma skall du se :)

    SvaraRadera
  2. Lycka till på läger nummer 2. Du kan ju alltid tänka på att du är ledig på måndag;-)
    Ha det bra. Hoppas ni får fint väder och att det är varmt!

    SvaraRadera
  3. Ja förra lägret verkade ju väldigt lyckat så det blir nog detta också! Men hur roliga ungdomar än är så är de samtidigt ganska påfrestande :) Varje gång det blir jobbigt får du tänka på måndag!

    SvaraRadera
  4. Önskar dig Lycka till. Du kan ju alltid bjuda på ett eget litet bus, kan kanske överraska. Eller så är ungdomarna super nöjda med att ni är bara vuxna.
    /Kiki

    SvaraRadera
  5. Då hoppas jag du har en superb vistelse..ha de gott :)

    SvaraRadera
  6. Ha det så bra, hinner du så hinner du, annars ses vi när du är tillbaka!

    SvaraRadera
  7. Verkar att du har fullt upp och har det bra :) Nu tar jag min tid och vilar. Vi ses!

    SvaraRadera