måndag 29 oktober 2018

Vad bör man absolut inte missa i Berlin?


På torsdag åker jag till Berlin tillsammans med en väninna. Min yngste son bor där och vi ska hälsa på ... ja, visserligen bo på hotell och så, men ni förstår. Go'ingen har dessutom tagit ledigt så han kan vara guide och allmänt bra fika-kompis :) Det uppskattas stort!
Men, så frågade han vad vi vill se/göra - och då jag bara varit en gång, min väninna ingen, så ... ja, vi fastnade lite på att fika ;) och även om det är trevligt så kanske vi borde se något mer :)

Har du varit  Berlin? Vad får vi absolut inte missa?

Tips mottages med stor uppskattning!



Hoppas springa på många fler fina exempel på väggkonst!










4 kommentarer:

  1. Jag har inte varit i Berlin vad jag vet, eller så var jag väldigt ung. Men ett tips är ju att läsa vad Annelie skriver i sin blogg Hemma i Berlin: https://www.hemmaiberlin.com/

    Men fika är ju inte helt fel det heller. Ha en härlig tripp!

    SvaraRadera
  2. Har iofs varit i Berlin, men det var före murens fall. Absoluta måsten är ju såklart Brandenburger Tor och Kurfürstendamm. Kreuzberg och Checkpoint Charlie förstås. All graffiti på rester av muren.
    Men du, gå in här hos Susjos och sök efter hennes inlägg från Berlin. Hon var där för bara några veckor sedan.
    https://susjos.blogspot.com/search?q=Berlin

    SvaraRadera
  3. BERLIN... Super... jeg burde går igjen... hilsen til deg.

    SvaraRadera
  4. Åh, så synd att jag inte såg detta! Och att du inte kikade hos mig! Jag hade gett dig några mycket udda tips, har skrivit om dem i min blogg. Gissar att du är hemma igen nu, så du får väl boka in en ny resa till sonen ;-)

    SvaraRadera