söndag 19 april 2020

Bokläsartankar och musikvideos!


Tack och lov för naturen och böcker - för att inte tala om steaming-tjänster för filmer och serier - i dessa inte-umgås-tider.

Idag gjorde jag det jag funderat på länge och beställde en läsplatta. Jag har en gammal Letto från Adlibris som driver mig vansinnig med hur seg den är och  hur den inte vill lyda mig när det är dags att ta hem nya böcker. Storytels har jag också - och jag använder den massor - men i den kan man inte läsa böcker annat än från Storytel och jag har MÄNGDER med fantasyböcker på Dropbox som jag faktiskt vill läsa - men inte i min mobil. Läsa i mobilen blir alldeles för "pluttigt" för mig.

Så nu är i alla fall en "Pocketbook Touch HD 3" på väg hem till mig. Sedan ska jag ägna tid åt Tor förlags böcker en tid. 

Det är skönt att sjunka i ni en god bok och släppa verkligheten ett tag - för mig får det få gärna vara böcker som inte har mycket med vardagen att göra. Fantasy fungerar perfekt.

Är man nyfiken på vad jag läser (och lite av vad jag vill läsa) så finns jag på Goodreads: HÄR!

Imorgon jobbar jag hemifrån - sedan är det kontoret några dagar. Jag och mina kollegor träffar fortfarande grupper med ungdomar - under "städade former" - men vi drar ner på det mer och mer. Vi ska snart konfirmera dem. Det blir underliga konfirmationer där konfirmanden får ha med sig högst 3 familjemedlemmar till sin konfirmation för att vi inte ska överstiga antalet 50 i kyrkan. 
Bra blir det nog ändå - men annorlunda. Verkligen.

Hoppas ni håller er på avstånd och är rädda om er och andra, att ni är friska och inte lider av den grad av isolering ni är i.












5 kommentarer:

  1. Så du är tillbaka i Blogglandia. Trodde att du hade kastat in handduken;-)
    Håller med dig att jag inte vill läsa om pandemier just nu. Som vanligt är det "Fantasy" för dig och deckare för mig som gäller. Men jag håller mig fortfarande till pappersböcker.
    Konfirmationer, bröllop och begravningar är minst sagt annorlunda i dessa tider. Men ni kanske gör som kyrkorna gjort med bröllop och begravningar - spela in konfirmationerna, så att alla som vill kan vara med.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt, hoppas du blir nöjd med din läsare, jag har en likdan! Haft lite trassel med min men det kom uppdatering och det fixades men så klart med andra nya trassel. De håller på att ändrar i layouten lite, verkar det som. Gillar att man kan maila direkt till den också.

    Är iine i en fantasyfas igen jag med - om jag någonsin varit ur den. Vöntar med spänning till augusti då det glunkas om at Patrick Rothfuss del tre ska komma i Kingkiller trilogin.

    Kul att höra ifrån dig, ta hand om dig och ha trevliga konfirmationer!

    SvaraRadera
  3. Men så skönt att konfirmationerna alls kan anordnas! Här undrar vi hur det blir med studenten, den avbokade festlokalen får de betala en bra slant för men flaket väntar de in i det längsta med att avboka. Mottagning kan vi ju ha här hemma, det handlar bara om att dra ned på antalet inbjudna. Sedan har Lillhunken tänkt gå fjärde året, så då kan vi kanske ha en riktigt stor fest nästa år!
    Läsplatta har jag aldrig brytt mig om, tycker att min mobil duger utmärkt. Men helst läser jag en riktig pappersbok!
    KUL att se dig här igen <3

    SvaraRadera
  4. Roligt att ha dig tillbaka i Blogglandia.
    Inga lätta tider för många.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Grattis till ny läsplatta! Och vad roligt att du är aktiv här igen :) Brukar kika in nån gång ibland men nu var det länge sen. Det är verkligen annorlunda tider nu. Skönt att ni i alla fall kan genomföra konfirmationen. Här har kyrkan satt upp ett stort partytält där man kan öppna upp väggarna, då blir det nästan som utomhus men i alla fall tak om det regnar. Så gudstjänster mm hålls utomhus nu.
    Jag har inga jobb alls nu, allt är avbokat. Så jag läser faktiskt en del böcker nu. Brukar bara läsa på semestern annars, men det är ju nästan som semester bara att man inte får åka någonstans... Vi träffar bara barnen och barnbarnen. Handlar åt mina föräldrar och ställer utanför deras dörr. Så brukar jag gå promenader med vänner och då håller vi långa avstånd. Jag tror jag har haft Corona men eftersom man inte testar när man inte behöver sjukvård så vet jag ju inte. Så vi isolerar oss. Ha det gott och håll dig frisk!!! Kram

    SvaraRadera