söndag 27 september 2020

Bästa bokmässan!

 

Det verkar lite si och så med hur den digitala bokmässan fallit/inte fallit i smaken hos bokälskare i Sveriges långa land.

För en introvert bokälskare som lite mer lidit än njutit igenom en dag på bokmässan varje år (nåja, nästan varje år) och stressat över alla dyra föreläsningar som dessutom ligger på samma tid (är det två man supergillar så måste de krocka i tid - det är sedan gammalt), så har det här året varit guld. GULD!

Varenda föreläsning/samtal jag velat se/höra har jag sett/hört!

Boktipsen har haglat och listan är lång - frågan är om jag har tid att jobba resten av året ...

För dig som missat en massa bra, och nu kom på det, så är det inte för sent för här kommer nu några länkar till sajter där du kan se/hör i efterskott!

Varsågod!

English Bookshop i Uppsala har sina författarsamtal på YouTube HÄR! 

Svenska kyrkans Se Människan-samtal ligger som poddar - sök i din podd-app efter Se Människan. Annars hittar du alla samtal HÄR - i klickbara länkar!

Så vitt jag förstår så kan man skaffa sig en inloggning på Bok- och biblioteksmässans sida och då kunna se alla samtal i efterskott - utan kostnad. Programmet med klickbara länkar ligger HÄR!

Luska runt lite - du kanske hittar mer! I din egen takt. Utan ont i fötterna!









2 kommentarer:

  1. Måste var svårt att ha en digital bokmässa, men kanske bättre det än inget.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Är ju själv inte så överförtjust i mässor där man får "knö sig" med en massa människor oavsett Covid-19 eller inte.
    Det här digitala har ju kommit väl till pass och jag tror det är här för att stanna även efter Covid-19.....bekvämlighet före allt är mitt motto.

    Föreläsningar gillar jag dock väldigt mycket, om inriktningen är den riktiga förstås....helt klart min "grej".


    SvaraRadera