fredag 12 juli 2013

Positivt, om det är frivilligt ...




Ordlös Lördag





16 kommentarer:

  1. En mycket uttrycksfull och vacker bild! Här behövs inga ord!
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  2. Absolut om man själv har valt ensamheten!

    SvaraRadera
  3. Håller med dig! Men hen i bild ser inte ut att njuta.

    SvaraRadera
  4. Ingen på vår jord är skapt för att leva i ensamhet...

    SvaraRadera
  5. Väldigt känslofull bild. Symboliserar verkligen ensamhet! Min blå gubbe innehåller en ensam måsunge!

    SvaraRadera
  6. Mycket bra tolkat i bilden :)

    http://birgittas.wordpress.com/2013/07/13/ensam-tillsammans/

    SvaraRadera
  7. Som vanligt har du en klurig bild, som sätter fart på fantasin.

    SvaraRadera
  8. Tak for din kommentar - Fin tolkning, ved frivillig ensomhed er man i godt selskab!

    SvaraRadera
  9. Javisst har man själv valt det är det helt ok. Själv har jag varit i tystnad och ensamhet i kloster i omgångar och det har varit skönt för då kan man höra sina egna tankar. Vi har så mycket onödigt ljud omkring oss oftast. Bara att gå och handla kan för mig tyckas jobbigt med musiken som hörs i bakgrunden, men den skall väl hjälpa till så vi handlar mer än vi behöver:-)

    SvaraRadera
  10. Ja ibland är den skön när man behöver rensa huvudet;-)
    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  11. Så sant, så sant. Ofrivillig ensamhet är inget man önskar men den självvalda kan ibland kännas väldigt skön. Tycker om din fina bild på vad som i min fantasi ser ut som en funderande kvinna..

    SvaraRadera
  12. Olika tolkningar beroende på sinnesstämning! Bra tolkning!

    SvaraRadera
  13. Precis som jag känner om ensamhet. Men här vet jag inte, frivilligt eller inte, det är frågan och den kommer jag inte att få besvarad. Fin tolkning men nu måste jag dra vi åker på utflykt - tillsammans.

    SvaraRadera
  14. Javisst är det så, jag tycker mycket om att vara ensam när jag själv valt det :)

    SvaraRadera
  15. Spännande bild - o perspektiv!
    Vet inte om du redigerat eller om du har skickliga ögon som sett skuggorna som ger kraft åt fri tolkning!.

    SvaraRadera