tisdag 16 juli 2013

Tacksamhet ...



Under den här bilden återkommer, (nästan) varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan.
Gör du något liknande? Nämn det gärna i en kommentar :) Tillsammans gör vi vardagen ljusare!

1624  - 1654

Semester
nya bokhyllor
krama en vän
biltur med hög musik
kaffe & bok på verandan
finaste kyrkbänksblå färgen någonsin – på mina bänkar J
vila tillsammans med ”Morden i Midsomer”
duktig sjukgymnast
kroniskt, inte dödligt
glass till kaffet – sommarlyx och sockerfix
80-årsplanering tillsammans med syskon-in-laws
21.00 och 24 grader
att se änden på rums-fix
titta på Ernst i mitt ”nya” vardagsrum
”matter-of-fact”-tröst
päron
flugsmällare
Festmat för att fira gemensam semester
goda ostar
matlagningsfri dag
åka tåg
trevliga medresenärer
dela kamera med yngste sonen
saffrans- och honungsglass – ny upplevelse
loppis med gott syfte – bra att skänka grejer till
påtår
blårutiga skjortor

att luta sig ut - ändå


But luxury has never appealed to me, I like simple things, books, being alone, or with somebody who understands. - Daphne du Maurier








6 kommentarer:

  1. Din lista är då ovanlig lång. Undrar om det kan bero på att du har semester;-)
    Har ju skrivit det förut, jag gillar listan och har tänkt att lägga upp en sådan, men jag är ju inte hälften så "underfundig" som du. Du kan vara tacksam för det mesta, medan jag "väljer mina tillfällen" om du förstår vad jag menar. Annars blir det liksom "vardag" för mig.
    Men just idag, just nu är jag faktiskt otroligt tacksam. Men det har jag ju jobbat hårt för också;-)
    Det kommer kanske upp på bloggen ikväll.

    SvaraRadera
  2. Jo..man gör ju en del trevliga saker på en vecka..det ska medges...kanske skulle kunna vara nåt att ta upp i nåt inlägg veckovis....bra idé :)

    Fast allt är ju inte trevligt..man gillar läget ibland..och det är väl trevligt i sig att kunna göra det också ;)

    Ha de bäst nu :)

    SvaraRadera
  3. Inte dåligt vilken lista du har fått ihop. :)

    SvaraRadera
  4. Hon är smart, Daphne! Och så älskar jag matlagningsfria dagar. De får gärna vara fler i min almanacka. ;)

    Sv: Jag har en kompis som blir smått irriterad när vi diskuterar det finska språket. Hen jobbar nämligen med utländska högskolestudenter som studerar i Finland och säger att många av dem lär sig språket på nolltid och talar utan brytning. Ett stort fel folk gör är att de har bestämt sig för att finskan är omöjlig att lära sig. Det ligger säkert mycket i det men det handlar också om språköra och annat. :)

    SvaraRadera
  5. Härligt med så mycket att vara tacksam för! Jag kör "Gladmåndag" då jag påminner mig om allt i mitt liv jag är glad för!

    SvaraRadera