måndag 18 maj 2015

Tacksamhet ... och en helgbild


Under den här bilden återkommer, varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. 
Gör du något liknande?  :) Länka gärna via InLinks nedan så vi kan hitta varandra!  
Tillsammans gör vi vardagen ljusare!


3775 – 3800

Fototrissvinst (en gång till då J)

trevligt studiebesök av skolklass till en av våra kyrkor
bra frågor som jag funderat på även efteråt
kassaskåp
trevligt ”skoldräll”
skön bara-vara-stund i skolans korridorer
veckomässa
date med sambon
god frukost m kollegor
foto med konfirmander
trosbekännelsen och chokladkakor
lägga sig tidigt
ledig torsdag
hemmadag
återvinning
mediciner
uppiggande färger
billiga fleecar (fleece i plural?)
6-årskalas med gräddtårta
psalmval
avslutning
gelébönor
fototur till havet i halv storm
en kopp varmt te
lägga sig trött
att se framemot en dag på Nordens Ark















17 kommentarer:

  1. Vilken otroligt läcker bild på det stormiga havet! Det är så häftigt att vara vid havet när det blåser hårt, älskar det! Det är så otroligt nyttigt att stanna upp ibland och fundera över allt man har att var tacksam över, du gör det bra som har det som rutin.

    SvaraRadera
  2. Vackert och dramatiskt! Tycker om att sitta vid haver och låta tankarna fara, finner ro där.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Det märks att du har varit ledig, listan är extra lång, trota att du är tacksam för många jobbrelaterade saker!

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker bild på det mäktiga havet…
    Dina Bilder är fantastiska inte så konstigt med fototrissvinster :)
    Frågor som får en att tänka en extra ggr är häftiga..en tankeställare..
    Kalas med gräddtårta, härligt !!
    men vad är skodräll ? lät som en massa folk på besök och skor huller om buller ;)
    Kram och mysig start på ny vecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) *fnissar för mig själv* Det ska ju stå (och står nu) skoLdräll :D Jag och en kollega hänger p högstadieskolan och pratar med ungdomar lite så och då :)

      Radera
  5. Härlig bild, men det ser kallt ut. Vill ha värme nu!
    Läser din fina lista och skrattar för mig själv när jag ser framför mig hur ni står i kyrkan och smaskar choklad med ni läser trosbekännelsen :) Ha en ny fin vecka!

    SvaraRadera
  6. Vad jobbar du med? Är det som lärare eller något med kyrkan?
    Gillar din tacksamhetslista
    Fin bild!
    Ha en bra dag/ kram

    Ps Gelébönor vad är det?
    Ds Du verkar gilla att fynda filtar som jag *ler*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jobbar i Svenska kyrkan som församlingspedagog :) Har barn och ungdomsgrupper, bland annat konfirmander! Bästa jobb jag någonsin haft! :)
      Jelly Beans? Googla så får du se hur Gelébönor ser ut ;)
      Önskar dig en bra fortsättning på veckans allra första dag :)

      Radera
  7. Oj vilka vågor. Fartfylld och vacker bild. Förmedlar helgens väderlek.

    SvaraRadera
  8. Vacker och fartfylld havsbild !!
    Blev ingen lista hos mig idag. Inte för att det är tomt i hjärnan utan för att jag är glömsk. Har helt enkelt glömt bort eller förträngt vad jag gjorde vilket tyder på att det inte är värt att försöka plocka fram ;-)
    Ha en fin vecka !!
    Ps. Tror förresten jag glömt att gratulera till vinsten i Fototriss. Den var du verkligen värd !!!

    SvaraRadera
  9. Friska vindar där! Trevligt fotoobjekt.
    Mindre trevligt att vara i en båt därute...

    SvaraRadera
  10. Fotot är bara så fantastiskt. Jag kan riktigt känna saltstänket i ansiktet. Ser din lista och tänker att så härligt att ha många saker på jobbet som gett tacksamhet. Tack för den här tacksamhetsutmaningen Eva! Den gör att man tänker till en gång extra över veckan som varit.

    SvaraRadera
  11. Tror du är sjöman egentligen, helgbilden talar för det.
    /kiki

    SvaraRadera
  12. Kram!
    Bilden på havet liknar havet jag såg i söndags. Häftigt! Jag hinner inte med att detta varje måndag så jag hänger på tacksamheten när det passar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) När man vill och kan - OM man vill och kan - så är det!
      Kram

      Radera
  13. Vilken trevlig måndagstradition - den nappar jag på trots att det är onsdag!! En grej på min tacksamhetslista är att äldsta dottern kom hem från Taize där hon varit på konfirmationsläger i åtta dagar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Så trevligt att du hittade till mig i Blogglandia, tycker jag! Väldigt trevligt att du hoppade på "utmaningen" - känns som fel ord, men jag ser ju att du förstår vad jag menar!
      Taize - där har jag inte varit ... än! Men gissa om jag vill :) Själv är jag ju lite gammal för det, egentligen, men som ledar ska jag nog lyckas åka dit med en grupp så småningom!
      Lägger till dig i mon Feedly och återkommer!
      Önska dig en fin fortsättning på veckan!

      Radera