måndag 4 maj 2015

Tacksamhet ... och lite hoppfull inbillning


Under den här bilden återkommer, varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. 
Gör du något liknande?  :) Länka gärna via InLinks nedan så vi kan hitta varandra!  
Tillsammans gör vi vardagen ljusare!


3727 – 3748

Färgprinter
PC
internet-moln
vår-galna fåglar
chokladbollar
bilturer mellan arbetsställen (=paus)
promenad på Nordens Ark
korta regnskurar
äta rester – speciellt när det är smörgåstårta
stenugnsbakade bullar
en bra bok(slår tv:ns utbud när som helst)
vackert väder i Grosshamn
fotoutflykt
fika, ute, mot sen sol-vägg
loppis-tur
en blå mugg
transplantationer - inte att de behövs, men att de går att utföra när de behövs
läkare som kan
bokat hotell
väntade bokpaket
semesterlängtan
halvdagsjobbarplan















11 kommentarer:

  1. Utefika, bullar, bok, loppis - så mysigt! Transplantationer är livsviktiga. Och viktigt att alla tar ställning till hur man själv vill göra. Jag har anmält mig till donationsregistret men respekterar de som inte vill, bara de har tagit ett aktivt beslut.
    Ha en riktigt skön vecka och tack för att du får mig att tänka efter! Kram

    SvaraRadera
  2. Korta regnskurar hade jag också varit glad för - nästan alltså;-)
    Å vad gäller att prata med dig skälv håller jag hundra procent med om, japp det gör jag:-)

    SvaraRadera
  3. Mums för stenugnsbakade bullar och till det en bra bok inomhus då regn fallet utanför
    Kan det bli mysigare
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  4. Jag blir glad när jag ser *läkare kan' - hoppas att som tyngt lättat. Och visst är det märkbart att vi har internetmoln. När man blir utan så stannar liksom tillvaron av... Fin ny vecka till dig!

    SvaraRadera
  5. Läser många saker och händelser fullt förståeliga att vara tacksam över. Det där med att prata med sig själv låter som en ypperlig idé under förutsättning att man är ensam ;-)
    Försöker mig på att delta igen. Det blev några veckors uppehåll då jag senast satt en hel dag och filade på ett inlägg. Det slutade med att det hamnade i papperskorgen och jag började faktiskt gråta över min förbaskade oförmåga. Men det var då det. Nu tar jag nya tag. Tack för att du inspirerar Eva :-)

    SvaraRadera
  6. Härligt inspirerande lista som alltid! ♡
    Ha en jätte fin måndag!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  7. så härligt mycket tacksamhet!!

    SvaraRadera
  8. Tacksamhet ska man känna för då är man åxo nöjd med livet.
    Ha nu en riktigt fin dag.
    Hejsvejs!

    SvaraRadera
  9. När listan blir som mest personlig tätnar spänningen.
    Mycket att vara tacksam för.
    /Kiki

    SvaraRadera
  10. Ler åt smörgåstårtan :) Visst är det gott med sådana rester! Mmm. Blir lite nyfiken på den blå muggen. Fick hoppa tacksamhetsinlägget denna vecka. Kanske blir det varannan vecka för min del.

    SvaraRadera
  11. YEEESSS, nu fick jag bekräftelse på det jag redan visste!

    SvaraRadera