måndag 11 maj 2015

Tacksamhet ... och ... normal?


Under den här bilden återkommer, varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. 
Gör du något liknande?  :) Länka gärna via InLinks nedan så vi kan hitta varandra!  
Tillsammans gör vi vardagen ljusare!


3749 – 3773 (4)


Kollegans bi-sting-lindrar-knep
försvarande småfåglar
ljusare kvällar
vara så vuxen (eller trött?) att jag lägger mig tidigt
trevlig avtackning av kollegor
en varm sjal
roliga filmklipp
att sambons moster inte var ensam i det sista
chokladbullefika med 15 glada små
sambons toppbetyg på slutbesiktningen hos hjärtläkaren
min första läsplatta (inte surfplatta) till extra bra pris
alster av Oscar Wilde
brandgult
själaringning
familjepizzor
genrep 
konfirmation – igen
goda kollegor – igen J
tacksägelse
kommande veckas extra lediga dagar
att tända ljus för någon eftermiddagslur
andras minnen
att få lyssna
världens finaste sambo – igen. Min J igen!
… och triss-vinsten … även om den egentligen faller i nästa veckas lista J … men den orkar nog vara med två gånger!
















14 kommentarer:

  1. Grattis till den välförtjänta vinsten i Fototrissen! Kanonbilder!

    SvaraRadera
  2. Bäst på den listan måste ha varit MVG av sambons besiktning! Så underbart!
    Å visst ja, vem vill vara en lagom normal Svensson?! Inte du och inte jag iaf;-)

    SvaraRadera
  3. Ljusare kvällar varma sjalar, toppbetyg hos hjärtläkaren Underbara saker att vara tacksam för !!
    Önskar dig en alldeles underbar start på en ny vecka med nya möjligheter
    Stor varm kram till dig finaste
    Och stort GRATTIS till VINNARE av fototriss den var du värd !!!! så vackra bilder

    SvaraRadera
  4. Stort grattis till triss-vinsten! Du var bäst!
    Och vad härligt att sambon fått högsta betyg, det måste betyda hur mycket som helst. Ser att även ni haft ett dödsfall, skönt att hon också hade sällskap. Känns viktigt.
    Många små fina saker att vara tacksam över på din lista. Ha en ny fin vecka!

    SvaraRadera
  5. Åh, vad kul...stort GRATTIS till vinsten. Trodde först du vunnit på en trisslott, men så kom jag ihåg din fina triss....som jag röstade på! :)
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  6. Stort grattis till foto-trissvinsten.
    Tänker när jag läser din lista att det verkligen gäller att se det fina även i de tyngsta stunderna, som att någon inte behöver somna in själv. Och så roligt att din sambo hjärtbesiktning gick så bra.
    Underbart foto - 'Normal kan du vara själv' :-) Håller precis på med undervisning om normer och sexualitet. Viktigt ämne att undervisa om - att ge förståelse för att alla är vi lika och olika på samma gång.

    SvaraRadera
  7. Grattis till vinsten! Jag får ha lite minigladmåndag i dag, eftersom magsjukan släppt...

    SvaraRadera
  8. Undrar vilka småfåglarna försvarar sig mot? Jag hejar i alla fall på dem! Skönt med bra besked hos läkare. Och visst är det skönt att lägga sig tidigt!

    SvaraRadera
  9. Gläds med dig åt de många fina sakerna på din lista. Är också tacksam för att du genom ditt initiativ fått flera av oss att haka på med egna listor!=)

    SvaraRadera
  10. Ingen dålig lista denna måndag, bra början på en kort arbetsvecka.
    /Kiki

    SvaraRadera
  11. Ha, ha nu ser jag felet jag gjorde förra veckan ... jag tittade inte längre ned i i ditt inlägg för att hitta kommentarerna *ler* Stirrade mig blind på add your link :-)
    Jag bara älskar sådana här inlägg för så mycket fint som det finns för att tacka för, var dag *sant*
    Din blåa kaffekopp säter genast igång tankarna och ...
    Nästa vecka så kanske jag hakar på men tacksam är jag var dag ändå *ler*
    Ha det/ kram

    SvaraRadera
  12. Ps Attans vad jag snubblade på orden och glömde någon bokstav i hasten *skäms*

    SvaraRadera
  13. Stort grattis till vinsten! :)
    Du var en självklar vinnare!
    Härligt att läsa din lista varje vecka.
    Du är helt underbar!!!
    Själv har jag haft en ganska jobbig vecka där de små sakerna tyvärr fallit i glömska. Men lyckades ända få ihop en liten.
    God natt kram från mig! ♡
    Susanne

    SvaraRadera
  14. Åh, vad härligt med toppenbetyg!! Hälsa honom och tacka för att han sköter sig som han ska :-) Och Grattis till din, såklart förväntade och välförtjänta, vinst! Kram

    SvaraRadera