fredag 15 februari 2019

Fem en fredag v.7: Avkoppling


Så är det fredag igen och dags för utmaningen på bloggen Elisamatilda (awkward introvert) som kallas "Fem en fredag".

Den här fredagen undrar Elisa:

  1. Hur kopplar du av på bästa sätt?
  2. Är du bra på att vara ledig?
  3. Vad gör dig stressad i en avkopplad miljö?
  4. Använder du dig någonsin av skärmfria tider?
  5. När kände du dig som mest avkopplad sist?


Hur kopplar du av på bästa sätt?

När allt är klart - oavsett vad som varit på listan den dagen/veckan - och kunna "bara vara", inga "måsten" - kanske på en promenad, eller med en bok eller film!

Är du bra på att vara ledig?

Hade det varit en Olympisk gren hade jag varit världsmästare!

Vad gör dig stressad i en avkopplad miljö?

Andra som inte kan koppla av. Stresshoppande ben, ljud ur andras hörlurar och tickande klockor.

Använder du dig någonsin av skärmfria tider?

Inte schemalagt. Det blir som det hampar sig. Är rätt bra på att känna själv när jag är "skärm-mätt"!

När kände du dig som mest avkopplad sist?

I soffan framför tv:n med sambon igår kväll! :)











8 kommentarer:

  1. maken kopplar av gärna innan allt är klart :)
    jag kan koppla av och somna hos tandläkaren...

    SvaraRadera
  2. Låter bra, allt det där Så viktigt att kunna koppla av. Och på.

    Svar; det är såklart inte jag som oroar mig angående Google+, jag är glad att jag aldrig skapade konto där Men jag ser paniken sprida sig hos andra 😉

    SvaraRadera
  3. Man borde nog gömma alla klockor o mobiler i en låda nånstans ;)
    Avkoppling är nödvändigt ju...min avkoppling består i att spika igen ytterdörren och bara kolla på film...det fungerar för mig.

    Ha det fint.

    SvaraRadera
  4. Så fint det där med att få koppla av med kärleken vid tvn det är avkoppling och lugn :)

    SvaraRadera
  5. Här är vi ganska olika igen, förutom punkt två. Där skulle jag nog ge dig en match om titeln;-)

    SvaraRadera
  6. Hej, att sitta o glo på en liten mobilskärm är inget för mig, däremot att sitta vid en stor dataskärm med ett riktigt tangentbord att skriva på, där kan jag sitta till f.-n kommer o hämtar mig. Tyvärr. Lite disciplin skulle behövas. Tack o lov för hunden, man bara måste lyfta på rumpan o gå ut med jämna mellanrum. Ha en fin helg

    SvaraRadera
  7. Trevligt att läsa dina svar - jag tror att även jag kan utmana dig om titeln :)
    Mysigt att koppla av i soffan.

    SvaraRadera
  8. Stresshoppande ben kan verkligen störa lugnet och även tickande klockor. Men böcker och film och promenader är ju väldigt avkopplande. Och att kunna pricka av allt på sin att-göra-lista. Att inte hinna med sådant som absolut borde göras är det nog det som gör mig mest stressad.

    Jag undrar om man inte är så, att om man har ett lugn i kroppen kan man vara avslappnad och koppla av när som helst och var som helst, men är man stressad av någon anledning kan det nog vara svårt att hitta lugnet tills orsaken till grundstressen försvunnit.

    SvaraRadera