måndag 4 mars 2013

Tacksamhet ... och "Pata Pata"



1298 – 1311

litet, mysigt, fikargäng i kyrkan
Mr. Rights kloka val att vara hemma och kurera sig – hela veckan
nyfikna och kloka barn på upptäcksfärd på kyrkogården – jag gjorde dem sällskap
bra, och trevlig, föreläsning av en klok man
fint dedikerad bok – ”Med kärlek”
trevligt studiebesök i kyrkan – Temat_ Högtider. Vi pratade allvar OCH dansade ”små grodorna”
kaffepaus i rättan tid
en behövlig hemmadag
soliga dagar
bokrea-fynd
lammstek och en vansinnigt god päronpaj till söndagslunch
länge uppskjuten läxa äntligen gjord
sällskap till (och från) Stora & Små-gudstjänst
MÅNGA goa barn i kyrkan
go-fika efter gudstjänsten – chokladbollar en klar vinnare


Miriam Makeba skulle idag ha fyllt 81
Ni minns väl den här:






4 kommentarer:

  1. Här vanns mycket fint... Ha en trivelig veska!!

    SvaraRadera
  2. Miriam Makeba är en av mina absoluta favo artister. Har många plattor (ja, du vet sådana som kallades LP) kvar. Hon är DET och är DET.
    Åsså fastnar jag på två punkter i din tacksamhetslista:
    - kyrkogårdar är vackra om man bara promenerar där utan anledning, men väldigt skrämmande och fruktansvärt fula när man begravar sin bästa vän i en kista. Gjorde det i oktober ifjol och det kändes INTE ok kan jag säga.

    - lammstek som jag/vi älskar att laga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självaste livet kan, i ett slag, bli fult när man tvingas uppleva sådan sorg. Helt klart INTE ok!

      Radera