onsdag 26 juni 2013

Tacksamhet ...



Under den här bilden återkommer, (nästan) varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan.
Gör du något liknande? Nämn det gärna i en kommentar :) Tillsammans gör vi vardagen ljusare!

och varför inte en onsdag ;)

1583 – 1595

Linoljesåpa – gör rent, snällt
Matilda – en bra bok, igen
”allt har sin tid”
trevlig bowlingkväll – kort och intensivt spel – desto mer snack
fnitter – ”le och nicka”
privatchaufför
gitarrlektion
tapetbeställning
gott sällskap (med tålamod) i midsommardesperat matvaruhandel
Fin kaffestund i trevligt hem – en ära
utesittarkväll med mat o glass m jordgubbar
nymålat innertak – hej då Åttiotalet och välkommen Nutiden!
läsa – alltid läsa ...










3 kommentarer:

  1. Egentligen borde du ha inkluderat "Midsummer Murders" i din tacksamhetslista, egentligen alltså;-)
    På tal om tv: Kolla du "Foyle's war på tv4?! Om inte gör det. Gillar du Barnaby som inte är Barnaby längre så kommer su att älska Foyle's war. Jag skippade t o m Uruguay-Brasilien ikväll, men i pauserna kan man ju åtminstone följa resultatet... eller så bloggar man som jag gör nu;-)

    Svar: Skrattade åt din kommentar. Du vet när jag fick den där vinflaskan så sa jag spontant: Tusen tack, men du, den är jag faktiskt värd efter den tålamodsprövande boken. Men att ta i med vacker gick liksom lite över gränsen. Inte p g a att jag inte är vacker, för det är jag, men relevansen saknades om du förstår vad jag menar.

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint du har att vara tacksam över och jag ler åt det nymålade innertaket. Jag längtar tills jag kan säga "hejdå 60-talet och välkommen nutid" till vårt badrum. En dag... :)

    Kram på dig du kloka♥

    SvaraRadera
  3. jag tänker nog inte så mycket på att jag är tacksam eller borde vara tacksam. men jag tänker mycket på saker som glädjer mig, även det småtta. fast det har varit ett tungt år för mig med mycket sorg, så vissa dagar när sorgen inte är så tung, är jag glad över det. och naturligtvis mycket annat också. jag är himla glad över att ha träffat min fine man . det har varit en enorm lycka och tur. så det är jag nog både tacksam och glad över.
    aino

    SvaraRadera