torsdag 17 juli 2014

Nu är det lugnt ...


by Badbugs Art
... men det var inte det. Ett tag.
Mannen som målar stjärnorna på min himmel hade en hjärtinfarkt igår. Ingen massiv, förödande eller så ... Men dock.
Tillvaron gungade lite.

Hädanefter förbjuder jag min omgivning att, vårdslöst generaliserande, klaga över "den svenska sjukvården". Var specifika. Klaga på omsorgspolitiken, sköterskelöner eller vad ni vill. Men inte "sjukvården".  För de som jobbar där, de är baske mig hjältar!

Nåväl. Mannen. Först fick han Nitro. Sedan "sprängde" de
by Meggie Wood 
honom och nu är han dynamit igen ;) Kvar på sjukhuset några dagar till. Men lugn och trygg.


Och nu, nu har jag landat ... gäspningarna duggar tätt och jag ska slänga mig i bingen. I natt blir det sova av!

Och ni! Var rädda om er - och vänta inte till "imorgon" med en massa grejer. Verkligen!








11 kommentarer:

  1. Shit! Ursäkta, men här är jag lite chockad måste jag säga. Hoppas innerligt att mannen i ditt liv återhämtar sig kvickt.

    Å jag håller helt med dig vad gäller den "svenska sjukvården". Maken min har också haft några "incidenter" på sistone. Å både läkarna och sjuksköterskorna har varit rena rama änglar. Dessa yrken är inga jobb, de är kall tycker jag. Med detta inte sagt att just sjuksköterskorna borde få betydligt bättre betalt.

    Å visst - carpe diem är en klyscha, men den är ack så otroligt sann - klyschan alltså.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, oj. Näej, precis. Inte klaga på svenska sjukvården, i akuta lägen är den toppen och i många andra fall också. Skönt att allt gick bra!

    SvaraRadera
  3. Jag tänker på er! Så bra att sjukvården fungerade denna gång. Och bli inte förvånad om du kommer att vara trött länge... chock kan sitta i! Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag har absolut inget ont att säga on den svenska sjukvården. Jag har blivit tagen på allvar ett par gånger nu... Jag håller helt med BP. Håller tummarna för Er!

    SvaraRadera
  5. oooh näää… usch så jobbigt och otäckt och trist och allt!! hoppas hoppas verkligen att allt går bra nu. att familjen drabbas av otäckheter är värre än värst. och tänk att det är just såna här händelser som får en att värdera om livet , om man inte gjort det tidigare. dom man älskar är viktigast, resten kan kvitta.
    tänker på er… för jag vet vad ni är med om. allt gott!
    aino

    SvaraRadera
  6. En chock blir det när man blir "drabbad", men jag håller med dig - de man möter är helt fantastiska - snabbt, effektivt och lugnt....jag fick nitro men ingen sprängning. Du ska se att det går utmärkt framåt.
    Kram Gun

    SvaraRadera
  7. Oj! Inte bra alls, men bra att han fick god hjälp. Ta hand om dej själv också nu... Kram

    SvaraRadera
  8. Tack för fina kommentarer o tack för för ett fint inlägg du e guld värd... Kram

    SvaraRadera
  9. Inte klagar jag på sjukvården, men väl på de arbetsförhållanden som där råder!
    Hu, vilken hemsk upplevelse för er - ta vara på varandra och den fina sommaren nu!
    Kram!

    SvaraRadera