måndag 10 augusti 2015

Tacksamhet ... och Herregud en sådan klokhet


Under den här bilden återkommer, varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. 
Gör du något liknande?  :) Länka gärna via InLinks nedan så vi kan hitta varandra!  
Tillsammans gör vi vardagen ljusare!


4067 – 4087

Utsikt
sovmorgon på riktigt
enkla dagar att vara tacksam över
mina barn – hela tiden, faktiskt
när lugnet lägger sig
hur oro inte alltid presenterar sig förrän det är över
förståelse för förlamande trötthet
mys med guddottern
Taco med 5
sea salted caramel – glass när den är som bäst
VHS som blev DVD (typ)
grill-lunch för tre
se gamla filade ögonblick ut familjehistorien
jag älskar dig
återbruk
citat
TV-kvällar
internet-moln
planer
en semestervecka kvar
3 dagar semester kvar tillsammans med sambon












11 kommentarer:

  1. Jag gillar citatet! För det är nog ofta så det är. Med mycket! Förutfattade meningar.
    En semestervecka kvar ser jag :-) Då kan du få flera till sovmornar på riktigt. Fin semestervecka till dig Eva!

    SvaraRadera
  2. En fin tacksamhetslista som helt klart är präglat av semestern.
    Citatet är också klockrent. Du börjar veckan bra Eva:-)

    Njut nu av resterande semester. Hoppas att solen skiner på dig de sista dagarna.

    SvaraRadera
  3. Jag har oxå en semestervecka kvar och då S K A jag ha minst en sovmorgon. Två semesterveckor utan sovmorgnar har kommit och gått....
    Bra citat och lista som vanligt!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Bra citat! Och fin lista! Härligt att ha lite semester kvar nu när sommaren kommit! Har helt missat att sea salted caramel finns som glass. Har bara ätit den som mörk choklad. Brukar oftast ta mintchoklad när jag äter kulglass :)
    Ha en skön vecka nu och njut lite extra av ledigheten!

    SvaraRadera
  5. Härligt med semester kvar!
    Blev DVD'na bra? Vill också överföra, har så många VHS-band, sen barnen var små.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Mycket...jag upprepar: MYCKET tänkvärt.

    Klockrent...ha de bäst :)

    SvaraRadera
  7. Jag gillar det där med "hur oro inte alltid presenterar sig förrän det är över". Det är ju sant! Och rätt bra...

    SvaraRadera
  8. Fin idé det här med att uttrycka sin tacksamhet. Det finns en hel del, om man bara tänker efter!
    Ha en god semestervecka!

    SvaraRadera
  9. Sådana härliga saker du tar upp :) Passa på och njut dom semesterdagar som är kvar nu :)

    SvaraRadera
  10. Semesterdagar är otroligt väldefull tid...kanske dubbelt värd än andra dagar?
    Njut bara!
    /kiki

    SvaraRadera
  11. Det blev ingen gladmåndag för mig, jag orkade inte blogga igår, men det var i övrigt en bra dag. Och torsdagen är en ännu bättre dag för då åker jag till Arlanda och möter min dotter efter hennes 4 veckor i Japan!

    SvaraRadera