måndag 28 september 2015

Tacksamhet ...


Under den här bilden återkommer, varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. 
Gör du något liknande?  :) Länka gärna via InLinks nedan så vi kan hitta varandra!  
Tillsammans gör vi vardagen ljusare!

4209 – 4229
att kunna tänka om
att kunna vara tyst
bokat julbord (när nu boendet redan var bokat ;))
promenad med barn som har trillioner frågor
uppehåll
knep &trix
bokmässan
trevliga möten med författare
små oaser av lugn på bokmässan
utmaningar
busslinjer
en hel dag hemma
cypriotiska köttfärsbiffar
en helledig helg
en biltur  till musik och sång
träffa guddottern
ostörd sömn
glömska
goa mackor
hörlurar












12 kommentarer:

  1. Så härligt med en ledig helg för dig! Hoppas du fick ladda batterierna.Bokmässa med författarmöten låter trevlig. Att få byta några ord med författaren och kanske ställa frågor och tankar boken väckt. Cypriotiska färsbiffar har jag aldrig prövat, men det låter gott. Ha en bra ny vecka Eva! Kram

    SvaraRadera
  2. Någon gång ska jag åka till bokmässan!! Krockar alltid med något verkar det som. Eller är det jag som planerar dåligt!
    Ledig helg är härligt!
    Hoppas denna veckan blir lika bra som förra!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Här dominerar bokmässan. Det förstår jag helt och hållet. Ska dit någon gång, om inget annat för att "intervjua" författare. Åsså fastnar jag på cypriotiska köttfärsbiffar - mums!
    Dessutom tycker jag att det är mycket sympatiskt att du har satt upp glömska på listan:-)

    SvaraRadera
  4. Att tänka om berör mig extra mycket i din lista.
    Sen en bilresa till sång och musik är ju helt underbart!
    Ostörd sömn är jag inte bortskämd med så det är fantastiskt de nätter det händer!
    Mycket bra i listan som alltid! :)
    Ha en jätte fin kväll!
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Ah har också tänkt göra bifteki snart, så gott!
    Musik och sång, på bilresor eller annorstädes, glädjer alltid.
    Härligt med ledig helg det är du inte bortskämd med
    Kram

    SvaraRadera
  6. Härligt med ostörd sömn, barn med sina frågor och bokat julbord !
    Underbar och tänkvärd lista som vanligt
    Kram ❤️

    SvaraRadera
  7. Jag glömde som vanligt att skriva ner min tacksamhet i ett inlägg, men jag har massor att vara tacksam för. Tyvärr blev det inget bokmässa för mig i år heller, men någon gång ska jag åka dit! Med bra skor och tjock plånbok...

    SvaraRadera
  8. sv: Jag har börjat skriva en bok om min pappa som drabbades av demens redan när han var 54 och dog 12 år senare. Vill du kan du läsa om honom under etiketten "Min pappa" på bloggen.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Många härliga saker på din lista! Bokmässa låter kul och ostörd sömn är ju en lyx! Boka julbord låter också härligt jag som älskar julen! Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  10. Härlig lista, själv har jag arbetat men ser fram emot kommande helg för då är den helledig och även för resten av familjen :)

    SvaraRadera
  11. Vad mysigt det låter med bokat julbord, med bokmässa, med cypriotiska köttbullar och ännu mer :) Och att kunna tänka om, det är nog en av de egenskaper jag uppskattar mest. Särskilt när jag själv gör det, då blir jag faktiskt stolt över mig själv.

    SvaraRadera
  12. Underbara ord från the Doctor. Det är motivation det.
    Ostörd sömn fick jag inatt= det behövdes och att kunna tänka om är en mycket fin egenskap.
    Ha´re
    Kiki

    SvaraRadera