söndag 22 maj 2016

En smakebit på søndag: Black Heart (Curse Workers #3) by Holly Black


Mari på bloggen Flukten fra Virkeligheten hjälper oss att bjuda varandra på smakbitar ur de böcker vi läser just nu. Alltid kul att få lite boktips och lite försmak. Inga spoilers! Se andras smakbitar för dagen HÄR!

Min smakbit kommer från den tredje, och sista, delen i Curse Workers-serien av Holly Black, Black Heart. Läs mer om den här boken HÄR! Förra veckan kom smakbiten ur del två - den hittar du HÄR!

Lite för-information: Cassel Sharpe trodde att han var en vanlig kille, tills han upptäckte att hans bröder manipulerat hans minnen. Nu vet han sanningen han är den mäktigaste beröraren av alla. En beröring av Cassels hand kan transformera vad som helst eller vem som helst till något annat.


Här kommer min smakbit:


“But now I wonder--what if everyone is pretty much the same and it's just a thousand small choices that add up to the person you are? No good or evil, no black and white, no inner demons or angels whispering the right answers in our ears like it's some cosmic SAT test. Just us, hour by hour, minute by minute, day by day,making the best choices we can.The thought is horrifying. If that's true, then there's no right choice. There's only choice.”






11 kommentarer:

  1. En författare och serie som jag är nyfiken på! Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  2. Så tror jag inte att det är men intressant tankeexperiment!Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Så tror jag inte att det är men intressant tankeexperiment!Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbit! Okänd bok för mig.

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten. Den här har jag inte läst.

    SvaraRadera
  6. känner inte till varken författare eller titel. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  7. Jag har gillat det jag har läst av Holly Black men den här serien har jag inte läst. Än. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera