onsdag 8 november 2017

November, förändring och förebilder


I denna november månad är det 34 år sedan jag flyttade till främmande land och mina föräldrar skrek i protest. I denna samma månad, den 15:e, närmare bestämt, är det 15 år sedan jag flyttade tillbaka till Sverige tillsammans med min yngste son. Nu, denna november reste han själv ut i världen för att ... ett äventyr, en livsförändring, en längtan att fylla.

Det sägs att november är en dyster månad - ja, kanske det - men det är också förändringarnas månad, i alla fall i den här familjen. Därmed också en hoppets månad!

En familj att vara stolt över kan se ut så här; En son i England och en i Tyskland, en man från Finland och så jag själv ... aldrig riktigt hemma, men ändå hemma över allt :)

Mina barn är mina förebilder. Hurra för kloka vuxna människor som är så ... fantastiska och så kloka!











5 kommentarer:

  1. Verkligen en förändringens månad för dej.
    Fin beskrivning av familjen!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin hyllning till dina barn. Dessutom väldigt intressant läsning! Att jobba utomlands är bara berikande och ger erfarenheter som är ovärderliga, helt bortsett från att man lär sig ett nytt språk. Ganska roligt att dina förändringar alltid verkar ske i november - ett perfekt sätt att ge liv till denna trista månad tycker jag.

    SvaraRadera
  3. November är mörk, men jag gillar den är mysig på något sett😊

    SvaraRadera
  4. Så spännande med en resa ut i världen, kan vara det mest lärorika som finns!
    November är mörk, men snart snart kommer julens alla ljus och berikar
    Fin text om din familj och dej=)

    SvaraRadera
  5. Det är inte alltid så lätt att höra hemma överallt men ändå inte vara hemma. Jag har märkt av den känslan hos andra som flyttat och bytt land i unga år. Min son kommer väl också att höra till den skaran.

    SvaraRadera