måndag 12 augusti 2019

Blandad kompott



Klart man vet att djur dör ... men att hitta en säl guppandes i havet var inte kul
Rapporterade till Naturhistoriska Riksmuseet - för det ska man tydligen?


Kvällen igår bjöd på en helt fantastisk regnbågsshow.
De görs inte rättvisa i bild så ni får lägga till i den egna fantasin -
sluta inte förrän bilden ni kan se är magiskt färgsprakande ;)



Slukhåll i stan - på självaste huvudleden in.
Vi blev utan vatten på morgonen igår - det var en läcka någon stans -
denna "någonstans" var här som ni ser i bild. Vattnet spolade bort en hel del mark. 


Och idag var första jobbdagen efter semestern - jag överlevde.

Bara 10 veckor kvar till höstlovet!










6 kommentarer:

  1. Haha, du börjar redan räkna ner till nästa lov.
    Regnbågen är svårt att fånga på bild, men jag beundrar den.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Usch så läskigt med sälen. Å "figuren" på bilden liknade ju inte ens en säl. Men så typiskt för dig så googlade du för att göra "rätt". Jag hade antingen gjort ingenting eller troligen ringt 114 14 och rapporterat fyndet.

    Vad gäller regnbågen behöver jag ingen fantasi - den är helt fantastisk för att njuta av. Kolla här, den regnbågen är nästan en kopia av din, fast bara nästan:

    https://dittemitti.se/ny-vecka-och-nya-mojligheter-ska-bara-hitta-dem/

    Slukhålet såg väldigt "utgrävt" ut om man säger så. Å att vara utan vatten är ingen höjdare. Minns vårt stambyte 2012. Inte roligt.

    PS. Du verkar längta efter pensionen när du räknar ned veckorna till höstlovet. Förstår dig. Att vara 50 plussare och ha hand om miniorer med mera skulle jag inte ens drömma om i min vildaste mardröm;-) DS.

    SvaraRadera
  3. Inge vidare med sälen där...urk :(

    Utan vatten är ju ett dilemma...här stänger de av ibland i huset bara för reparation...en enda gång var det nåt "verk" som brann så vattnet upphörde...tur man är förberedd så man åtminstone har 15 liter vatten i beredskap...kaffe måste man ju ha trots allt ;)

    Ha det fint nu.

    SvaraRadera
  4. Nämen staaaackars lille säl! Hade du inte skrivit det hade jag aldrig gissat vad det var. Ledsamt. Men så är det väl i världen ...

    Ojoj, semestern är över! En känsla jag inte saknar.

    SvaraRadera
  5. Slukhål är läskiga, tycker jag. Hur i all världen ska man kunna veta hur trygg marken man går på är? Vill man spä på läskigheterna finns hur många filmer som helst på nätet där folk, bilar och jag-vet-inte-vad plötsligt rasar ner i hål som öppnar sig. Hu!

    Det där med rapporteringen visste jag inte, undrar om någon rapporterat den döda säl som låg på stranden nära alla badgäster förrförra sommaren (eller om det var förra) på Gotland?

    SvaraRadera
  6. Stackars lilla säl... och inte kul för er att hitta den heller. Och jobbigt med slukhål och att vara utan vatten. Det är då man märker hur beroende av vatten man är. Desto finare med regnbågar!

    SvaraRadera